Ga naar inhoud

pc vermeldt fout en sluit pc af en start weerop


Moena

Aanbevolen berichten

Wanneer ik aan het surfen ben, krijg ik de melding op het PC scherm dat er een fout is op de PC en dat het binnen een  paar sec. de pc zal sluiten en dan weer automatisch zal op starten . Dat gebeurt effectief, maar is soms als resultaat, dat ik mijn werk kan herbeginnen. Dit kan niet zo verder. Dit voorval gebeurt toch minstens 1x per uur computeren. Heb reeds scans uitgevoerd, maar er blijken geen virus of malware aanwezig te zijn. Kan iemand mij helpen?

Alvast een dikke merci. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets verloren ging bij Windows 10

Zelfs als plotseling stroom uitvalt als de hele hardware in slaapmodus zit ging niks verloren.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

 

 Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Moena zei:

maar is soms als resultaat, dat ik mijn werk kan herbeginnen

Over welk programma spreken we hier? Want de meeste programma's bieden de mogelijkheid om geregeld een reserve te maken van het bestand waarmee je bezig bent - en daar kan je bij aangeven om de hoeveel tijd (minuten) het programma dit moet doen.

Zelf werk ik bv met WP en laat die om de 3 minuten een 'reservebestand' aanmaken - ik kan het ook instellen dat het om de minuut gebeurt (of na langere tijd dus)

 

valt je pc dan uit, dan heb jij dat bestand nog zoals je het wijzigde , behalve hoogstens de laatste zoveel minuten (bij mij de laatste 3 minuten)

 

Als het programma na de crash terug opstart krijg je de vraag of je dat bewaarde reservebestand wil openen/opslaan.

Als je kiest voor openen, ben je weer waar je was, behalve hoogstens de laatste drie (of zoveel) minuten.

 

(het lost je crashes niet op, maar wel het behoud van wat je aanmaakte)

 

wat de crash betreft: ofwel kijk je eens bij je logboeken wat de oorzaak zou zijn, ofwel doe je een hersteloperatie van je windows (met behoud van instellingen) ofwel wacht je nog een maandje tot de lenteu- update binnenkomt (en die zal je windows terug op poten zetten)  ofwel steek jij er je tijd in om te zoeken wat de crash veroorzaakt (maar dit kan meer tijd vragen dan een hersteloperatie) ofwel (iets waar ik nu niet aan denk :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.