Ga naar inhoud

Factuur data automatisch saven


Arno999

Aanbevolen berichten

Hoi, Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik in excel de gegevens van een gemaakte factuur op blad 1 zoals o.a. datum, bedrag, BTW kan saven in  blad 2 en bij een nieuwe factuur dezelfde data (datum, bedrag, BTW) ook weer gesaved wordt meer dan zonder de vorige data te overschrijven. Alvast heel erg bedankt voor alle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst dank je voor je reactie, dit doe ik ook al maar ik wil in principe alleen de noodzakelijke data voor de boekhouding in 1 sheet bewaren zodat dit overzichtelijker is. Kan natuurlijk handmatig de cijfers ingeven maar dat dat er misschien een makkelijker oplossing is. heb nu een macro die de factuur automatisch leeg schrijft maar wil dus terwijl de factuur leeg geschreven wordt de noodzakelijke cijfers weg schrijven. Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arno,

het is op dit- en ook op de meeste andere forums gebruikelijk om bij een vraag als de jouwe een (voorbeeld)-Excelbestand aan je bericht toe te voegen, zodat degenen die je vraag willen beantwoorden niet moeten gaan fantaseren hoe je werkbladen (in dit geval blad1 en blad2) er precies uitzien.  Als je dat doet, dan is de kans ook veel groter dat lezers reageren. Nu je dat niet gedaan hebt, ga ik van het volgende uit:

Stel dat in blad1 de datum van de factuur in A3 staat, het factuurbedrag excl. BTW in E12, de BTW in E13, en het factuurbedrag incl BTW in E14. Plaats dan in blad1 een knop en wijs daaraan onderstaande macro toe. De hierboven vermelde gegevens worden dan door 1 x klikken op die knop in blad2 overgenomen in de kolommen A t/m D, te beginnen in rij 2.

Sub macro1()
Dim lr As Integer
With Sheets("Blad2")
lr = .Range("A" & .Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
.Range("A" & lr) = Sheets("Blad1").Range("A3")
.Range("B" & lr & ":" & "D" & lr) = Application.Transpose(Sheets("Blad1").Range("e12:e14"))
End With
End Sub
aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.