Ga naar inhoud

Kan back-up bestanden niet openen


Arnaud Gt

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

 

Ik heb mijn back-up bestanden van mijn oude pc op mijn nieuwe pc gezet. 

 

Ik kan jammer genoeg de bestanden niet openen en krijg volgende melding: "Het document kan niet in Word geopend: de gebruiker heeft geen toegangsbevoegdheden ... (+ locatie van bestand). 

 

Het is waarschijnlijk een kleinigheid maar wel zeer belangrijk, ik kan namelijk niet ana mijn documenten.

 

Dank jullie voor de hulp alvast!!

 

Groeten, 

 

arnaud 

20190318_211412.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arnoud,

welkom op PCH.

 

Als je wil dat mensen je kunnen helpen, moet je even een en ander verduidelijken:

1 Hoe heb je die 'backup-bestanden' gemaakt? met een of ander programma? zo ja vertel even waarmee

2 hoe/waarmee heb je die van je oude naar je nieuwe pc overgezet ?  (want ik heb het vermoeden dat dààr iets niet juist gebeurde gezien in je plaatje het 'pad' verwijst naar het bestand doosje 1.docx dat... op je buraublad zou staan?

3 heb jij je oude pc nog en staan die bestanden er nog op?

4 ga ook eens naar je verkenner, naar dàt bestand, klik er op en kies voor 'openen' : lukt dit dan wel?  (want ik heb zo'n vermoeden dat op je bureaublad enkel een (foute) snelkoppeling staat die dood loopt... ?

 

(ennne: doe ons een lol en nummer je antwoorden volgens deze vragen :)  )

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey alvast bedankt voor je reactie 

 

1) ik heb ze gemaakt aan de hand van Windows back up systeem 

2) ik heb ze op een externe harde schijf gezet en van die schijf op mijn nieuwe pc, nu staan ze op mijn bureaublad in een map 

3) mijn oude pc heeft het begeven 

4) wat bedoel je hier juist mee? 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok,

 

Windows backup ken/gebruik ik niet - misschien iemand anders die dit draadje volgt?

 

2 Hoe heb je ze op die externe gezet?  enne: staan ze daar dus nu nog op?

3. wàt precies begaf er? Ik bedoel: als  het de schijf niet was, dan kan je die bv nog aan een ander systeem hangen zodat je er toegang toe krijgt (kan je volgen?)

4. ik bedoel: open verkenner, ga naar je bureaublad, naar dat bestand, klik er rechts op en kies voor Openen. (enne: er staan bij het icoon van dat bestand toch geen snelkoppelingspijltjes?)

 

en nu ik dat van je xls-bestand lees begin ik me vraagtekens te stellen.. Zelfs een alleen-lezen exelbestand moet exel normaal nog openen.

 

'k begin in de richting van rechten voor die map te denken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2) ja ze staan er nog op 

3) geen idee, wss kan ik er nog aan, maar ik heb ik geen idee hoe dit zou moeten 

4) heb ik juist gedaan maar geeft hetzelfde resultaat

 

ik heb effectief 1 bestand kunnen opkrijgen door aan iets te 'prutsen' van de rechten, maar geen idee wat ik toen gedaan heb  😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bestanden op je externe: zijn die nog gewoon te openen? (want dit zijn toch niet de 'backupbestanden' die je bedoelde - gezien je schreef dat je die bestanden 'op je nieuwe pc gezet had'

(dus veronderstel ik dat ze zowel nog op je nieuwe pc als op je externe staan. juist?)

 

 

Je kan dit eens  proberen: zo'n niet-te-openen-bestand in een nieuwe map kopiëren en kijken of ze in die nieuwe map wèl opent. (als dat lukt, moet je niet met rechten gaan zitten werken)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is vrijwel zeker een beveiligingsprobleem: op de mappen die die bestanden bevatten ligt een beveiliging en daar heb je last van omdat je ze nu op een andere pc wilt openen.

je moet dat doorbreken: zie https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/1070-hoe-machtigingen-voor-mappen-instellen-met-windows (het heeft geen zin om alles weer een keer op te schrijven..)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het je op die manier lukte - het gaat niet altijd zo, maar dit is wel de makkelijkste manier.

Moest het niet gelukt zijn, had je tewerk moeten gaan zoals Falstring aangaf, maar dit is dus de makkelijkste manier- als ze wil lukken :) - enne: graag met je meegedacht !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.