Ga naar inhoud

Privacy instellingen Windows 10


blacklizard

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb een nieuwe computer met Windows 10. 

Nu heb ik al veel gelezen dat Microsoft gegevens kan verzamelen en de computer dit doorstuurt naar Microsoft. Dus moeten er heel wat privacy instellingen ingesteld worden. Wie kan mij helpen met een Nederlandse beschrijving wat in allemaal en waar moet uitzetten en wat moet blijven aan staan? 

Graag progs in Nederlands want Engelse computer taal is niet simpel. 

Mag ook een beschrijving zijn van stap per stap.

Al gz'ezocht op Internrt maar wordt daar niet slimmer mee.

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zit de Nederlandse beschrijving van de diverse privacyinstellingen al in Windows 10 zelf.

Klik op Start en klik dan op het tandwiel (= Instellingen).

Klik op Privacy.

In de linkerkolom begin je met Algemeen, daarna ga je verder met Spraak; Persoonlijke instellingen voor handschrift en typen enzovoort.

Bij elk item zie je een beschrijving zodat je weet waar dat voor dient.

Wat je in- of uitschakelt moet je zelf bepalen; dat is namelijk niet voor iedereen hetzelfde.

 

Ook is het zo dat Microsoft sommige zaken echt moet weten. Microsoft heeft gegevens nodig over sommige hardware van jouw computer, zoals welke moederbord, welke processor enz. Waarom dat nodig is? Stel jij wilt op een bepaald moment Windows 10 opnieuw installeren. Je hoeft dan geen product key in te typen. Je mag dan klikken op 'Ik heb geen product key'. En toch zal Windows 10 dan automatisch geactiveerd worden, omdat er na de nieuwe installatie van Windows 10 contact gezocht zal worden met de servers van Microsoft. Als jouw computer daar bekend is, dan zal Windows 10 automatisch geactiveerd worden.

 

Ik kan je wel vertellen hoe ik de Windows-machtigingen zelf heb ingesteld op mijn pc.

Algemeen: reclame-id Uit. De rest heb ik aan laten staan

Spraak: Uit

Persoonlijke instellingen voor handschrift en typen: Uit

Diagnostische gegevens: Basis

Activiteitsgeschiedenis: Bewaren op dit apparaat, maar niet doorsturen naar Microsoft.

Locatie: Uitgeschakeld

Camera: Uitgeschakeld (maar ik heb dan ook geen webcam...)

Microfoon: Uitgeschakeld.

 

Bij de App-machtigingen moet je zelf kijken wat je gebruikt en wat jij wil.

 

Er zijn inderdaad mensen die een programma gebruiken, waardoor zoveel mogelijk wordt uitgeschakeld. Nadeel is dat dat meestal met 1 klik gebeurt, zodat je zelf niet weet wat er nu allemaal is uitgeschakeld en wat niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.