Ga naar inhoud

Mijn pc blijft onophoudelijk geluidjes maken van berichten of zo...


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen,

Ja, duidelijk, er zijn nu wel minder van die geluidjes, maar alles is nog niet weg.

Maar, ik denk dat ik mijn WIndows 10 zal moeten herinstalleren.... Er doet zich nu al 3 dagen na elkaar een nieuw fenomeen voor: kort na de start van min pc, ca. 10 seconden of zo, krijg ik een blauw scherm met het bericht dat er wat fout gelopen is, dat er gegevens opgezocht worden en dat de pc zal herstarten, vanzelf. 

Tenzij u me kan zeggen hoe ik dat gedaan krijg, zal ik waarschijnlijk best helemaal opnieuw beginnen met een nieuwe setup van Windows 10....

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent blijkbaar een fervent gebruiker van FlightSimulator. Daar is niets mis mee natuurlijk. Ik heb van dat prog geen kaas gegeten maar heb zo het vermoeden dat je een aantal ondersteunende toepassingen geïnstalleerd hebt en dat die op een of ander manier conflicteren met eerder geïnstalleerde, gelijkaardige, programma's. Programma's waarvan dus restanten op je pc zijn achtergebleven.

Misschien is het probleem van die "geluidjes" begonnen na die installatie van ATC Voicepack SDK ???

 

Met een clean installatie van Win 10 lost men meestal wel heel veel op, zeker wanneer het niet om een hardware probleem gaat.

 

Je kunt eventueel eerst ook eens proberen of een herstel van Windows met behoud van data en programma's een oplossing biedt.

Als dit je probleem niet oplost dan kun je nog altijd een clean installatie overwegen of zelfs eerst nog een herstelling van je Windows met behoud van data doch waarbij je programma's NIET behouden blijven. https://www.pc-helpforum.be/topic/59775-je-pc-vernieuwen-zonder-dat-dit-invloed-heeft-op-je-bestanden-in-windows-10/

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Droske,

 Ik ga zeker eerst dat herstel van Windows 10 met behoud van programma's eens uitproberen....

Dat zal dan iets voor een der komende dagen zijn. 

En die Flight Simulator... Inderdaad, dat is mijn hobby sinds de jaren 1990. Dat is een fantastisch programma, met zeer veel aangebouwde programma's, dat klopt. Die SDK van Voicepack staat er inderdaad ook bij. Ik herin,er me niet meer of ht toen begonnen is, die geluidjes. Het zou kunnen....

In ieder geval allen bedankt voor de hulp tot nu toe, u hoort wel van me als die herstelpoging voorbij is..

Greetz

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Jive1 zei:

En die Flight Simulator

wat je zou kunnen proberen - dan weet je het direct : een backup maken van die Flight simulator (zal wel gaan zeker? want ik ken het prog ook niet), die dan uninstallen en kijken wat het geeft. Nadien kan je hem er dan terug opzetten / backup terug plaatsen.

(je kan natuurlijk ook heel je systeemschijf backuppen, de FS uninstallen en dan eventueel de systembackup terug plaatsen, dan weet je het ook. Al is dit natuurlijk omslachtiger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik heb de oorzaak van mijn PC-geluidjes gevonden, maar weet niet hoe ik dat moet oplossen.

Ik heb eerst zoals ik gezegd had mijn Windows 10 herinstalleerd met mediatool en alle programs laten staan. En aanvankelijk daarna waren de geluidjes sterk verminderd, maar bleven voortduren.

Geleidelijk aan verder ze terug sterker. 

Ondertussen heb ik ook reeds 4 maal blauw scherm gehad, waarna de pc zelf opnieuw opstartte.

Maar gedurende het verder werken zag ik hoe de geluidjes steeds van het bewegen van de muis kwamen. Uiteindelijk zelfs overduidelijk, als ik de muis speciaal bewoog zonder meer, was er een soort "aan"- en snel daarna een soort "uit"-geluidje. En ja, steeds erger en erger. Verder werkt de muis normaal, ttz. als ik verschuif beweegt de cursor normaal over het scherm.

Momenteel zelfs; kan ik er niet meer serieus mee werken, bij de minste bewegingen die ik maak met de muis, zijn die geluidjes daar weer.

Wat probeer ik nu best eerst, voordat ik eventueel een nieuwe muis ga kopen...

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

De geluidjes die ik voortdurend had kwamen van de muis. Het rode lampje ging aan en uit, ik had dat aanvankelijk niet gemerkt en dus heb ik een tijd gewerkt met steeds die geluidjes. Ik heb de muis vernieuwd, en nu werkt dat allemaal zonder die geluidjes. Opgelost.

Maar....

Ik zei het al even, ik heb nu regelmatig blauw scherm. Mijn pc zegt dan dat hij fouten moet opzoeken en dat ie zelf zal herstarten. Ik dacht aanvankelijk ook dat het met die geluidjes , met de muis dus, te maken had, maar dat is dus niet.

Het is de eerste maal dat ik dit heb, dus ik weet helemaal niet hoe dat komt. Ik zal een der komende dagen Windows 10 nog eens opnieuw setppen, en als dat dan niet opgelost is, dan horen jullie me wel weer. Hopelijk zal het niet nodig zijn....

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eens proberen na te gaan van waar die blauwe schermen komen.

 

Download en installeer Blue Screen View.

Start het programma op. Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.