Ga naar inhoud

Exel office 365


Ebonny

Aanbevolen berichten

Had je toen ook Windows 10 want Movie maker bestaat niet in Windows 10 ?

Wat je kan bij 2013 kan je ook doen met 365

 

Eventueel kan je alt + prt-scr klikken en dan plakken in tekenprogramma of eventueel in Word plakken.

 

XLSX bestand is excel bestand.

Ik vermoed dat je een ander bestand was omdat jij movie maker noemt

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft,

 

Het was een windows 10 dit was een upgrade van wd 7 naar wd 10 toen windows 10 0p de markt kwam.

In windows 7 zat wel de movie maker.

 

In de bijlage doe ik een VB file die ik wil conventeren in JPG of PNG. PNG kan ik ook inladen in movie maker.

 

gr Ebonny

 

aaaaaaa.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om een klein Excel bestand gaat waarvan de gehele inhoud zonder scrollen op het scherm past, dan kun je het knipprogramma gebruiken om er een afbeelding van te maken.

Waar vind je het knipprogramma in Windows 10? Klik op Start (= de knop met de witte Windows vlag, die in de hoek links onderaan staat), klik dan op de map Accessoires. In die map vind je het knipprogramma.

Hier meer informatie en uitleg over het knipprogramma: https://www.seniorweb.nl/artikel/het-knipprogramma-gebruiken

 

Van zo'n visitekaartje kun je dan makkelijk een afbeelding maken, waarbij je zelf kunt kiezen of dat een .jpg of een .png bestand wordt:

 

5cd01714b8a43-visitekaartje.JPG

-----------------------------------------------------------

In het xlsx bestand dat jij plaatste is het visitekaartje al een afbeelding. Dan kan het ook anders. Open het Excel bestand en zorg ervoor dat Bewerken is ingeschakeld, want in de Beveiligde weergave lukt het volgende niet.

Klik dus -indien nodig- op Bewerken inschakelen.

Daarna klik je met de rechter muisknop op het visitekaartje.

In het contextmenu klik je op Kopiëren.

 

5cd01af3a9fa7-Kopi%C3%ABren.png

 

Open Paint en klik dan eerst op Plakken en dan op Bijsnijden:

 

5cd019528858f-Plakken-Bijsnijden.png

 

Daarna klik je op Bestand > Opslaan als om de afbeelding op te slaan. Kies daarbij zelf de gewenste extensie.

 

Hierbij hoef je zelf niet de afbeelding precies uit te knippen, want dat wordt al voor je gedaan:

 

5cd0198d51de2-visitekaartje2.JPG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.