Ga naar inhoud

pc blijft continu vasthangen en msn sluit na paar minuten af


mammieke

Aanbevolen berichten

@ Stegisoft.

1.

system32/sirenacm.dll is een virus
Sirenacm.dll is een legitiem onderdeel van Windows Messenger.

2.

RTHDCPL.EXE is een virus

RTHDCPL.EXE is een legitiem onderdeel van Realtek - zoals je later zelf bevestigt.

Beide opmerkingen over virussen zijn dus absoluut fout :s

3.

Het is een onderdeel van Realtek HD Audio Sound Effect Manager. Op zicht geen probleem maar als je die uitzet hebt je wel een probleem met XP omdat dit dan een onderdeel wordt van Windows.
Dit onderdeel wordt hier nergens uitgezet ... dus doet absoluut niet ter zake.

4.

Als je dan Service pack 2 installeert hebt je een probleem.
Als je het HJT-log had bekeken, kon je zien dat hier al SP3 is geïnstalleerd. Ook hier doet deze opmerking dus helemaal niets ter zake en is ze zelfs niet van toepassing.

5.

Ga naar Microsoft en installeert een update 935448
Ook dit is weer enkel van toepassing bij SP2 en niet bij SP3. Dus ook hier weer een nutteloze tip.

Conclusie : 3 overbodige berichten in dit geval :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

de computer vind combofix /u niet !! ik krijg ook de melding van over te schakelen op legitiele office.Is het best dat ik dat doe want ik wil liever geen problemen meer in de toekomst.En tot hier toe sluit msn nog steeds af na paar minuten aangemeld te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag je hier handmatig de vetgedrukte map verwijderen C:\ComboFix1

En tot slot nog dit uitvoeren : Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag je hier handmatig de vetgedrukte map verwijderen C:\ComboFix1

En tot slot nog dit uitvoeren : Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Dan mag je hier handmatig de vetgedrukte map verwijderen C:\ComboFix1 wat bedoel je juist hiermee? Moet ik de mappen combofix en combofix1 aanklikken en verwijderen want deze 2 mappen vind ik terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag je hier handmatig de vetgedrukte map verwijderen C:\ComboFix1 wat bedoel je juist hiermee? Moet ik de mappen combofix en combofix1 aanklikken en verwijderen want deze 2 mappen vind ik terug.
Als je beide mappen terug kan vinden, mag je deze inderdaad allebei verwijderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je beide mappen terug kan vinden, mag je deze inderdaad allebei verwijderen.

ok ik heb deze verwijderd,

De applicatie met referentie: Applications\WinRAR.exe kan niet worden gevonden. Deze referenties worden vaak achtergelaten na het verwijderen van software van uw systeem.

Oplossing: Verwijder de registerwaarden. is dit ok dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je misschien onlangs nieuwe hardware geinstalleerd? Drivers op zicht geven zelden conflicten maar de software daarrond wel. Onlangs bij mij gebeurd met de printer van HP. Ik heb het toen aan HP gemeld en bleek dat het om een bekend probleem was. Als je ervarend computer gebruiker ben kan je naar configuratiescherm / systeembeheer / service gaan om te kijken wat allemaal opgestart wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.