Ga naar inhoud

Dubbele waardes optellen en verwijderen dmv macro


lv

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Excelbestand met meerdere kolommen, in de eerste kolom staat het aantal, in de tweede een artikelnummer, in de andere kolommen staat informatie over dit artikelnummer.

Ik ben op zoek naar een macro waarbij de dubbelen uit kolom 2 (Artikelnummers) gevonden worden, de aantallen in kolom 1 van deze overeenkomende artikelnummers worden opgeteld en dan op 1 na, de dubbele artikelnummers verwijderd worden.

 

In mijn tabel zitten afbeeldingen en de volgorde is essentieel, waardoor een draaitabel niet geschikt is (voor zover ik weet). Ik ben zelf niet zo thuis in de macro's en heb nog geen goede macro kunnen ontdekken. 


Iemand die mij hierbij kan helpen? :)

Knipsel.thumb.PNG.7d945f7cfe0bd36cb406072791958f54.PNG

 

aangepast door lv
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hierbij het Excel-bestand

 

In kolom 2 staan de artikelnummers die ik graag zou vergelijken. In kolom 1 staan de aantallen die ik van deze artikelnummers bij elkaar zou willen tellen. Verder is het wenselijk dat de overige artikelnummers in dezelfde volgorde blijven staan en de overige informatie over de artikelnummers behouden blijft, wanneer mogelijk zelfs de afbeelding.

Voorbeeld.xlsm

aangepast door lv
Link naar reactie
Delen op andere sites

De resultaten kloppen mijns inziens niet.

 

Enkele voorbeelden,

Op de originele lijst heeft artikel 515508CC 12 stuks terwijl in de verzamellijst 16 wordt aangegeven.

Op de originele lijst is er een artikel 535594CC dat in de verzamellijst ontbreekt.

 

Je hebt de perfecte code in module1 staan om het aantal unieke elementen weer te geven.

Als je deze code draait kom je uit op 228 terwijl de verzamellijst er slechts 206 weergeeft.

 

aangepast door bakerman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.