Ga naar inhoud

Tabbladen verversen (weer!!)


Karen1974

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik hoop dat jullie mij nog een keer kunnen helpen!!

Bijna een jaar geleden had ik dit probleem ook al en nu doet hij het weer  😰

Mijn tabbladen verversen dus als ik naar een ander blad ben geweest en terug kom, nu heb ik mijn vorige bericht terug gezocht en de link opgezocht die ik toen moest hebben maar helaas hebben ze die ene link eraf gehaald en kan ik het meer niet vinden en dus kan ik het probleem niet oplossen!!

Ik heb meestal een tabblad of 4 open staan en nergens last van gehad het afgelopen jaar. Ik speel ook intensief een spel via fb en dit start dus elke keer opnieuw op en dat is geen spelen meer op deze manier 😰

Er staat heel weinig op mijn laptop, heb bijna alles in de cloud staan.

Minder tabbladen open zetten heeft geen zin en in een andere browser ook niet.

Wie kan mij helpen aub.......dit is geen spelen meer......

 

Groetjes Karen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Karen,

De vorige keer dat je dit probleem had met de browser Chrome was op 7 juli 2018 in dit topic: https://www.pc-helpforum.be/topic/70212-tabbladen-verversen/?tab=comments#comment-551565

 

1 uur geleden, Karen1974 zei:

helaas hebben ze die ene link eraf gehaald

Ik weet niet precies wat je hier mee bedoelt. 

Ik gaf je toen slechts 1 link en die link staat nog steeds in dat topic. Die link werkt ook nog steeds. Ik herhaal die link nog een keer: https://www.laptopmag.com/articles/stop-chrome-reloading-pages-switch-tabs

Automatic tab discarding moet dus op Uitgeschakeld staan.

Daarna eerst alle programma’s netjes afsluiten en dan je laptop opnieuw opstarten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Porrelaar,

 

Heb het misschien beetje verkeerd geformuleerd.

De link had ik ook wel gevonden maar als je die in een nieuw tabblad opent krijg ik de Automatic tab discarding niet meer te zien.

Die staat niet meer in de lijst 😉

 

Gr Karen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, het is duidelijk nu. Deze flag (Automatic tab discarding) is blijkbaar uit Google Chrome gesloopt door de ontwikkelaars. Jammer voor jou.

Op dit moment is de nieuwste versie van Chrome: versie 75.0.3770.110

In de lijst met flags zag ik dat er in de volgende versie van Chrome (versie 76) nog meer flags verwijderd zullen worden. Bij die flags staat nu vermeld: "This flag is deprecated and will be removed in Chrome 76."

 

Het is dus een doorlopend proces; er komen flags bij en er worden flags (instellingen) verwijderd. Daar valt voor de gewone gebruiker niets aan te doen.

Als door de ontwikkelaars een flag/instelling verwijderd is, dan kun je die instelling ook niet meer ongedaan maken of uitschakelen.

 

Klein kansje (héél klein kansje) dat het volgende helpt:

Wanneer je dat Facebook spel in Chrome open hebt staan (en misschien ook nog wat andere tabbladen), dan open je een nieuw tabblad en daarin typ of plak je chrome://discards/ , waarna je op Enter drukt.

Je krijgt dan een overzicht van de geopende tabbladen.

Zoek in dat overzicht je Facebook spel op en onder het kopje Auto Discardable zet je voor dat spel die functie uit. Dat doe je door op Toggle te klikken.

In onderstaand voorbeeld heb ik voor het tweede tabblad Auto Discardable op uitgeschakeld gezet (dat zie je aan het kruisje):

 

5d1f1bcd3081e-Auto_discardable.png

-------------------

Helpt dat niet, dan zou je je toevlucht kunnen nemen tot een oudere versie van Google Chrome.

Exporteer eerst je Bladwijzers, download een oudere versie van Chrome, bijvoorbeeld van deze website: https://www.slimjet.com/chrome/google-chrome-old-version.php

Je zou dan voor versie 71 kunnen kiezen.

Verwijder eerst versie 75 die nu op je computer staat.

Installeer versie 71, en schakel direct daarna het automatisch updaten van Google Chrome uit: https://changetocomm.zendesk.com/hc/nl/articles/206769039-Google-Chrome-uitzetten-automatische-updates

In versie 71 zal de flag 'Automatic tab discarding' nog wel aanwezig zijn.

Nadeel hiervan is dat Google niet zomaar steeds nieuwe versies van Chrome uitbrengt. In die nieuwere versies worden gaten gedicht die in oude versies gevonden zijn. Het is dus minder veilig om met een oude versie van Chrome te blijven werken. Zelf vind ik dit dan ook geen verstandige optie.

------------------

Andere oplossing:

Je behoudt de nieuwste versie van Chrome, maar je opent het Facebook spel niet in een tabblad, maar in een eigen venster van Chrome. Daarvoor klik je met de rechter muisknop op de link naar het Facebook spel, en dan kies je 'Openen in nieuw venster'. En dat venster van Chrome met het Facebook spel laat je altijd open staan. En met 'open' bedoel ik zichtbaar. Het zijn namelijk de tabbladen die een tijdje niet actief zijn geweest en die je aanklikt om ze te bekijken, die dan opnieuw geladen worden. Je moet er dus voor zorgen dat het Facebook spel altijd actief op de voorgrond staat.

Zojuist kan alleen wanneer je een laptop hebt met een vrij groot scherm: 17 of 18 inch. Het Facebook spel moet passen op de helft van het scherm. Het venster met het Facebook spel laat je de rechterhelft van je scherm innemen, terwijl op de linkerhelft van je scherm het andere Chrome venster openstaat, waarin je naar hartenlust zoveel tabbladen kunt openen als je wilt.

Als jij een 15 inch laptop hebt, dan worden de twee vensters naast elkaar van Chrome al vrij klein. Bij een laptop met een nog kleiner scherm is het zeker niet werkbaar meer.

 

Op dit moment zijn dit de oplossingen die me te binnen schieten. Misschien weten andere helpers een betere oplossing voor jou.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even verder gezocht voor jou...

De flag 'Automatic tab discarding' is  uit Google Chrome gesloopt door de ontwikkelaars in versie 75. Dat is de huidige versie van Chrome.

Maar als iets onmogelijk gemaakt wordt in een standaard versie van Chrome, dan zijn er vaak lieden die er een genoegen in scheppen om wat verdwenen is weer mogelijk te maken door middel van een extensie.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een extensie voor Chrome die het auto reloaden / auto refreshen van tabbladen tegengaat.

En dan zijn er wel een paar te vinden, maar of die ook werken is een tweede...

 

1) Eerst kwam ik de extensie Auto Refresh Blocker tegen: https://chrome.google.com/webstore/detail/auto-refresh-blocker/nmhmgghfmjjoejobimppckbalonobkck?hl=en

Maar klik op die pagina op Reviews en dan zul je lezen dat deze extensie meestal niet doet wat hij moet doen.

Je kunt hem proberen. Lees wel wat er staat onder Overview.

 

2) Een andere extensie is Disable automatic tab discardinghttps://chrome.google.com/webstore/detail/disable-automatic-tab-dis/dnhngfnfolbmhgealdpolmhimnoliiok?hl=en

Ook deze extensie heeft weinig gebruikers (slechts 64). Over het algemeen installeer ik zelf alleen extensies die al minstens 30.000 keer gedownload zijn. Dan heb je wat meer kans dat je geen totale rommel downloadt. Ik ben huiverig voor extensies die door weinig Chrome gebruikers gedownload zijn, want er zit een ongelofelijke hoop rommel tussen al die extensies voor Chrome. Aan de andere kant moet iemand de eerste downloader van een extensie zijn...

Lees wat er staat onder Overview



Stops Chrome from suspending tabs, and reloading them when you switch to them — works like chrome://flags/#automatic-tab-discarding

Since Chrome 46, Chrome "discards" tabs to free up RAM memory — if you navigate back to a tab that's been discarded, it will reload.
And since Chrome 75, you can't turn tab discarding off in chrome://flags.

To disable automatic tab discarding, now that the flag is gone, simply install this extension!

This extension works exactly like the flag used to, when it was disabled. No permissions needed!

Please note disabling tab discarding may cause higher RAM usage in your PC.

 

Als je dat leest, dan lijkt die extensie precies te zijn wat jij wilt. Bovendien is de nieuwste versie van die extensie gisteren pas uitgekomen. Dat zou kunnen betekenen dat hij getest is in en specifiek gemaakt is voor Chrome versie 75. Maar of die extensie ook waarmaakt wat hij belooft, zul je pas in de praktijk merken. Ik ga dat niet voor je testen, want ik heb zelf geen behoefte aan zo'n extensie.

 

Van de twee hierboven genoemde extensies lijkt de extensie Disable automatic tab discarding me voor jou nog het meest veelbelovend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Porrelaar,

 

Heb eerst de Auto Discardable   geprobeerd maar deze werkt helaas niet bij mij.

Oudere versie van chroom zie ik ook niet zo zitten.....

Heb nu de 2e extensie link (van je laatste bericht) gedownload en deze lijkt wel te werken.

Hij ververst in ieder geval niet meer, spel crasht nu af en toe nog (op de flash)maar dat heeft hij wel vaker gedaan. Is ook behoorlijk irritant maar beter dan verversen.

Misschien maar weer eens helemaal leeg halen en opnieuw installeren, kijken of dat helpt.

 

Bedankt voor al je zoektochten voor mij  😁:thankyou-bor:  en als er wat is hoor je me wel weer :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.