Ga naar inhoud

Windows Live Mail 2012 werkt niet meer.


aussie

Aanbevolen berichten

Werk al geruime tijd met Live mail als mailprogramma. (windows10)
Gisteren laptop een beetje opgekuist en vermoedelijk iets verwijderd waardoor Windows Live mail  niet meer opstart. Icoon op bureaublad in bijlage.
Als ik W Live Mail in tik in zoekvenster krijg ik mappen (bijlage). Voorlopig mail op smartphone.
Herinstallatie van Windows Live Essentials 2012 op deze link lukt niet. deze link

live mail.JPG

live mail 2.JPG

live mail 3.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat daar in die map gebruikers/windows live mail staat zijn je berichten en accountinfo, daar moet je dus heel zuinig op zijn!!

maak daarvan eerst een veiligheidskopie.

 

een reden waarom de herinstall niet lukt wordt niet duidelijk, maar probeer het volgende:

- ga (via zoekvenster) naar configuratiescherm/'programma's en onderdelen'

staat daar windows Essentials nog: dan rechtsklikken en deïntalleren.

 

herstart de pc (uitsluitend aldus:) via startknop/afsluitmenu, optie 'opnieuw opstarten'

laat ccleaner het register reinigen

probeer dan de installatie opnieuw uit te voeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er niet meer tussen, blijkbaar verwijderd. Heb deze morgen herstelpunt genomen van vorige week... blijft zelfde.
Wat is de juiste link voor nieuwe installatie Live mail? Is dit pakket of kan dit apart worden geïnstalleerd. Op smartphone

heb ik gelukkig wel nog alle mails, maar het werkt makkelijker op laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

herstelpunt heeft geen zin: je hebt software verwijderd en die wordt niet opgeslagen bij systeem (=windows) herstel.

run in elk geval de registercleaner van ccleaner en start daarna opnieuw op via startknop/afsluitmenu, optie 'opnieuw opstarten'

ga https://arjanlobbezoo.nl/download/windows-essentials-2012-nl-full-download/  om een goed en betrouwbaar pakket (én nl) te downloaden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.
Heb via Ccleaner  laten lopen, herstarten, bovenstaande link gedownload .. (opslaan en uitvoeren)…
Kan Windows Essentials niet terug vinden, ook niet via configuratiescherm/ programma's en onderdelen.
Ik dacht, het lukt wel. Niet dus.

downloads.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Windows live mail word niet meer ondersteunt, dus het beste is om een ander e-mail programma te nemen.

 

Wil je dit programma toch gebruiken wat moeilijk word kan je het volgende eens proberen.

Je het het installatie bestand gedownload, koppel je nu van internet los en voer dan het installatie bestand uit.

Als Windows live mail is geïnstalleerd herstart je pc en koppel je weer aan internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Offline lukt het ook niet, blijkbaar niet meer te downloaden zoals je al aangaf.
-Wat is een goed alternatief, Windows Mail, Mozilla Thunderbird of andere?
-Ben ik dan al mijn mappen en mails kwijt of kan ik deze importeren in het nieuwe mailprogramma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, aussie zei:

Windows Mail, Mozilla Thunderbird of andere?

Deze keuzen is zeer persoonlijk, Windows Mail is simpel en heeft weinig extra's.

Thunderbird is dan een goede vervanger.

Als de map van Windows Live Mail nog op je pc staat zit er een .eml-bestanden in.

Deze heb je nodig voor de e-mail backups.

Hier een handleiding: https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird#w_overstappen-van-windows-mail-of-windows-live-mail-naar-thunderbird

 

Daar staat de locatie van het bestand: C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail (of \Windows Mail).

 

Lukt dat niet dan zou je eerst Thunderbird aan moeten maken op je pc en via je smartfoon de e-mails versturen naar je nieuwe Thunderbird.

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Thunderbird  geïnstalleerd. Is nog een beetje zoeken en de juiste layout.
Blijkbaar staan de meeste mappen er al direct in na account instellingen.

Maar al mijn adressen, hoe moet ik deze importeren, waar staan deze nog van Windows Live Mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.