Ga naar inhoud

C-schijf zit onverklaarbaar vol


silverbelletje

Aanbevolen berichten

1 uur terug, silverbelletje zei:

Weet niet of jullie uit bijgevoegd document wijzer worden. 

Laat de inhoud van de map Roaming ook eens zien. Graag door een afbeelding daarvan te plaatsen en niet via een Word document waarin je die afbeelding geplakt hebt. dat om veiligheidsredenen.

 

Speccy vertelt ons dat er Samsung M.2 SSD in je laptop steekt. die kun je vervangen door een grotere. Het is echter eerst belangrijk inzage te hebben in de map Roaming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twee back-ups lijken mij back-ups van een apparaat van Apple: een iPhone, iPod of iPad. Ik vermoed dat er tussen de regels Roaming en MobileSync nog een andere regel staat, namelijk Apple Computer. Klopt dat?

Je kunt daar in ieder geval de oudste back-up verwijderen: 38,9 GB ( laatst gewijzigd op 30/10/2018)

Ook kun je je afvragen of jij op je laptop wel back-ups wilt hebben van je Apple apparaat. Daar is de SSD in jouw laptop naar mijn mening veel te klein voor.

 

Je kunt dat opslaan van back-ups van je Apple apparaten uitschakelen met behulp van de informatie op deze website: https://nl.softonic.com/artikels/hoe-verwijder-je-back-ups-in-itunes

 

Oeps, ik bemoei me er nu mee, terwijl droske je aan het helpen was. Wacht maar op een reactie van droske.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar, 

 

Je bent een redder in nood !!

Is laptop van mijn dochter en zij maakte idd een backup in 2018 van haar Iphone! Ze heeft nu een nieuwe gekocht en wou nieuwe backup maken op haar laptop om zo haar gegevens te kunnen overzetten via Itunes.

Heb zoals je zei de oude verwijderd en plots heel veel ruimte vrij. 

Probleem dus van de baan.

 Dikke, dikke mercie aan iedereen die meehielp dit op te lossen. 

 

Groetjes,

Caroline ( en een opgeluchte dochter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op: die nieuwe back-up (waar de datum van vandaag achter staat) is nog bezig gemaakt te worden. Hij kon nog niet voltooid worden door ruimtegebrek op de SSD van de laptop. Dus eerst die back-up af laten maken.

Wanneer die back-up voltooid is en je dochter daarna haar gegevens via iTunes heeft overgezet naar de nieuwe iPhone, dan kan ze overwegen om de back-ups voortaan niet meer op haar laptop te zetten, maar in iCloud.

Je krijgt gratis 5GB opslag in iCloud, maar dat is al snel te weinig voor back-ups. Mijn vriendin heeft ook een iPhone en zij koos voor een abonnement van € 0,99 per maand. Ze heeft dan een opslagcapaciteit van 50 GB in iCloud.

Hier vind je de tarieven die nu ook nog geldig zijn: https://www.appletips.nl/icloud-opslag-uitbreiden/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat die nieuwe back-up nog automatisch wordt afgemaakt. Je dochter had immers zelf opdracht gegeven tot het maken van een nieuwe back-up.

En dat die nieuwe back-up nog niet af is, leid ik af uit de omvang. De oude back-up (van 2018) was 38,9 GB groot. De nieuwe zal doorgaans niet kleiner worden, of je dochter moet intussen veel grote apps of heel erg veel persoonlijke bestanden (foto's e.d.) van haar iPhone hebben verwijderd. En dat doen de meeste mensen niet.

De nieuwe back-up was zoals jij in een vorige post schreef, nog maar 29,9 GB groot. Daar zou dus best nog zo'n 10 GB bij kunnen komen, zodat hij uiteindelijk tegen de 40 GB groot is.

 

Eigen ervaring heb ik hier echter niet mee. Ik heb namelijk geen iPhone, wel een iPad, maar daarvan maak ik geen back-ups. Er staat absoluut niets belangrijks op mijn iPad. Geen belangrijke foto's of andere persoonlijke bestanden. Mocht mijn iPad kapot gaan, dan koop ik een nieuwe. De apps die ik eerder heb gekocht voor die oude iPad, kan ik dan immers gewoon zonder extra kosten opnieuw downloaden via de App Store, zolang ik maar hetzelfde Apple ID gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.