Ga naar inhoud

configureren


Borki

Aanbevolen berichten

Geacht forum,

ik krijg de laatste tijd regelmatig bij het opstarten van de pc, de melding: FOUT BIJ HET CONFIGUREREN VAN WINDOWS UPDATES WIJZIGINGEN ONGEDAAN MAKEN SCHAKEL DE COMPUTER NIET UIT.

Dan krijg de melding AFSLUITEN

De pc wordt dan uitgeschakeld en weer opgestart een keer of 3 achter elkaar, en dan start hij gewoon op.

Weet iemand de reden?

Dank u voor uw support.

Vriendelijke groeten

Borki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb geprobeerd met de probleemoplosser de fout te herstellen, maar er zijn 2 fouten die niet hersteld zijn:

1. Service registration is missing or corrupt

2. Windows Update-fout 0x80073712(2019-07-13-T-10-43-27)

Borki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er naar uit dat er een probleem is met het installeren van de updates.

Om dit op te lossen moeten we weten welke update mislukt en waarom.

 

Ga naar windows update en klik aan de linkerkant op geschiedenis van de updates weergeven.

Kijk dan welk update mislukt is, klik er op met de rechtermuisknop en kies voor Details kopieren.

Daarna kan je de details hier in een reactie plakken.

Als er meerdere updates mislukt zijn, doe dit dan voor elke mislukte update.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Het ziet er naar uit dat er een probleem is met het installeren van de updates.

Om dit op te lossen moeten we weten welke update mislukt en waarom.

 

Ga naar windows update en klik aan de linkerkant op geschiedenis van de updates weergeven.

Kijk dan welk update mislukt is, klik er op met de rechtermuisknop en kies voor Details kopieren.

Daarna kan je de details hier in een reactie plakken.

Als er meerdere updates mislukt zijn, doe dit dan voor elke mislukte update.

 

 

 

Er staat niets in de geschiedenis van de updates die niet geïnstalleerd zouden zijn, er staat: U heeft geen updates voor uw computer geïnstalleerd. Bedankt om te willen helpen. Rechts onderaan mijn scherm staat een vlag met daarin een rood kruis, als ik daarop klik, krijg ik de boodschap dat er niet automatisch naar updates kan worden gezocht. Dit probleem heb ik langer en een van forum leden Stegisoft heeft mij daar al mee geholpen, maar het probleem komt elke keer terug.

Vriendelijke groeten

Borki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je oude topic teruggevonden en eens bekeken.

Als je het programma speccy nog hebt, maak dan eens nieuwe snapshot van je systeem.

Als je het niet meer hebt, kan je het opnieuw downloaden.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

 

Als het niet lukt om het snapshot op deze manier te publiceren, kan je onderstaande manier gebruiken.

Klik op "Bestand" en in het uitrolmenu op "Opslaan als tekstdocument ..."

Dan opent zich een tekstbestand met de volledige informatie over de inhoud van je computer.

Bij deze gegevens zit echter ook de installatiecode (serienummer) van je Windows.

Vóór je dit tekstbestand kopieert om in een bericht te plaatsen, dien je deze gegevens - om veiligheidsredenen - wél te wissen.

Na het verwijderen van deze installatiecode (serienummer), bewaar je het bestand op de harde schijf.

Nadien kan je het tekstbestand als bijlage toevoegen aan een bericht, zodat onze medewerkers - ook op deze wijze - de toestand van je computer kunnen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/7/2019 om 10:45, kweezie wabbit zei:

Ik heb je oude topic teruggevonden en eens bekeken.

Als je het programma speccy nog hebt, maak dan eens nieuwe snapshot van je systeem.

Als je het niet meer hebt, kan je het opnieuw downloaden.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

 

Als het niet lukt om het snapshot op deze manier te publiceren, kan je onderstaande manier gebruiken.

Klik op "Bestand" en in het uitrolmenu op "Opslaan als tekstdocument ..."

Dan opent zich een tekstbestand met de volledige informatie over de inhoud van je computer.

Bij deze gegevens zit echter ook de installatiecode (serienummer) van je Windows.

Vóór je dit tekstbestand kopieert om in een bericht te plaatsen, dien je deze gegevens - om veiligheidsredenen - wél te wissen.

Na het verwijderen van deze installatiecode (serienummer), bewaar je het bestand op de harde schijf.

Nadien kan je het tekstbestand als bijlage toevoegen aan een bericht, zodat onze medewerkers - ook op deze wijze - de toestand van je computer kunnen bekijken.

http://speccy.piriform.com/results/I2lpg3ZYtyVW84r6kQYfSxJ is dit wat u bedoelt? Groetjes Borki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoelde ik inderdaad.

 

Ga naar Start - Alle programma's - Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Heb je deze cd/dvd niet, ga dan gewoon verder.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uit.voeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Dat bedoelde ik inderdaad.

 

Ga naar Start - Alle programma's - Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Heb je deze cd/dvd niet, ga dan gewoon verder.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uit.voeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Super, dat u al die moeite doet, maar ik heb al bij de vorige berichten aan Stegisoft laten weten, dat er bij mij in de bureau-accessoires geen opdrachtprompt in de lijst staat, moet ik dan weer Powershell gebruiken in de plaats ? Groetjes, Borki

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Borki zei:

Super, dat u al die moeite doet, maar ik heb al bij de vorige berichten aan Stegisoft laten weten, dat er bij mij in de bureau-accessoires geen opdrachtprompt in de lijst staat, moet ik dan weer Powershell gebruiken in de plaats ? Groetjes, Borki

Oké, ik krijg het bericht dat er geen schendingen zijn gevonden, wat moet ik nu verder doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.