Ga naar inhoud

WeTransfer werkt niet in IE


ward01

Aanbevolen berichten

Er scheelt iets met WeTransfer en WinZip op mijn desktop. Als ik een WeTransfer wil doen in IE, dan start die niet (en deed ie tot voor enkele dagen wél nog). Als ik hetzelfde probeer in Chrome, dan lukt dat wel. Vroeger in IE kon ik kiezen in welke map ik dat zip-bestand opsloeg. Met Chrome gaat de download automatisch naar de standaard-map 'My Downloads'. 

 

Iemand enig idee hoe ik die map kan aanpassen?

Momenteel gebruik ik een evaluatieversie van WinZip 23.0. Weet iemand trouwens hoe ik aan een gratis permanente versie kan geraken?

 

Daarbij zou ik bij voorkeur WeTransfer ook terug opnieuw via IE doen, maar dat lukt dus niet meer. Waar zou dat aan kunnen liggen? 

 

Moet wel bekennen dat ik de laatste tijd van WinZip versie heb proberen wisselen en zo zijn die problemen begonnen. Op mijn laptop heb ik geen WinZip, maar 7-Zip en nooit problemen gehad. Die 7-Zip heb ik ook op desktop proberen zetten, maar ook daarmee lukt de WeTransfer niet via IE. Als ik het via Chrome doe, gebruikt hij automatisch de WinZip 23.0. 

 

Als ik via Configuratiescherm naar Programma's en onderdelen ga kijken, zie ik daar ook nog een WinZip 18.5 staan van september 2014 en die krijg ik niet verwijderd, want dan komt een foutmelding. 

 

 

Alvast bedankt voor de hulp! 

 

 

WinZip.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ward01 zei:

Momenteel gebruik ik een evaluatieversie van WinZip 23.0. Weet iemand trouwens hoe ik aan een gratis permanente versie kan geraken?

Daar kan je niet aan geraken (legaal toch niet- en daar houden we ons op het forum aan), maar je kan wel bv 7zip (<klik!) werken, dit is freeware. Zelf gebruik ik dit ook - maar er bestaan natuurlijk ook nog andere freeware alternatieven.

 

Met Chrome werk ik niet, dus kan ik je hierbij niet helpen.

 

1 uur geleden, ward01 zei:

Moet wel bekennen dat ik de laatste tijd van WinZip versie heb proberen wisselen en zo zijn die problemen begonnen

Misschien is het terugzetten van een herstelpunt dan de oplossing?

 

1 uur geleden, ward01 zei:

die krijg ik niet verwijderd, want dan komt een foutmelding

Kan je vertellen welke foutmelding? (eventueel een screenshotje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je boven de venstertjes 'windows installer' staan: je computer probeert 'iets' te installeren, maar vindt bepaalde bestanden (die ervoor nodig zijn) niet (meer): in het tweede venster staat dat je computer op zoek ik naar een MSI-bestand dat zou moeten staan in C:\Users\ ....  - maar dat bestand wordt niet (meer) gevonden en de installatie kan dus niet verder gaan - je krijgt daarvan deze foutmelding.

 

Nu is de vraag: wàt wil er precies geïnstalleerd worden...??

Vermits je over een installatie van Winzip sprak (tweede ging fout), denk ik in die richting.

 

daarom:

a. probeerde je al een herstelpunt terug te zetten van vòòr de installatie van die nieuwe winzip? (want mogelijk zijn je problemen er dan de wereld mee uit)

daarna kunnen we dit proberen:

b. heb je Revo Uninstallar? dan zou ik daarmee heel je winzip gewoon gaan verwijderen en kijken of je de fouten nog krijgt. Daarna eventueel Winzip er clean op (na die uninstall dus) ofwel 7zip er op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ward01 zei:

Met Chrome gaat de download automatisch naar de standaard-map 'My Downloads'. 

 

Iemand enig idee hoe ik die map kan aanpassen?

Start chrome op.

Typ (of kopieer en plak) chrome://settings in de adresbalk en druk op enter.

Ga dan helemaal naar onder en klik op geavanceerd.

Ga naar onder en bij de rubriek downloads kan je de standaard lokatie aanpassen of aangeven dat bij iedere download om de download lokatie gevraagd wordt.

Op deze afbeelding staat de instelling om telkens te vragen waar de download moet opgeslagen worden.

 

image.png.167708935e1ae2a7994304436575d636.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

b. heb je Revo Uninstallar? dan zou ik daarmee heel je winzip gewoon gaan verwijderen en kijken of je de fouten nog krijgt. Daarna eventueel Winzip er clean op (na die uninstall dus) ofwel 7zip er op.

Ik zou precies voor dit willen gaan als daarmee ook die oude WinZip uit 2014 uit de lijst van programma's verdwijnt (onder configuratiescherm).

 

Of moet ik echt eerst dat herstelpunt doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je 'moet' dat herstelpunt niet doen - je kan ook direct met Revo beginnen.

Als je het herstelpunt wel doet, heb jij je systeem terug zoals op het ogenblik van het herstelpunt (dus voor de ellende begon) - en dan kan je zelf kiezen wat je dan gaat doen: de winzip opnieuw goed proberen te updaten of niet.

Maar je kan dus natuurlijk nu ook gewoon die winzip er met Revo afhalen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ward01 zei:

Want als ik het herstelpunt doe, gaat dat ook wijzigingen aanbrengen in andere programma's die ik sindsdien heb verwijderd of geïnstalleerd?

ja, wat betreft programma's heb jij dan dezelfde toestand als toen dat herstelpunt gemaakt hebt. Wat je nà het herstelpunt installeerde/deïnstalleerde wordt zo tenietgedaan.

Je eigen data echter die blijven ongewijzigd

 

1 uur terug, ward01 zei:

Die Revo wijst zichzelf uit?

ja en neen. Je krijgt op het einde keuzes welke registersleutels en welke bestanden je zou kunnen verwijderen, moet er een keuze maken en daar moet je toch iets uitkijken.

Handleidings-pdf van Revo  - verdere/andere uitleg van Seniorweb

Revo biedt gelukkig vooraf de keuze van eerst een herstelpunt aan te maken, zodat - als je fouten maakte - je terugkan naar dat herstelpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.