Ga naar inhoud

Cellen formatteren indien een andere cel een datum bevat


Karbot

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik probeer een aantal cellen van een rij grijs te kleuren zodra er in een bepaalde cel een einddatum wordt ingegeven. ik probeer dit via Conditional formatting te doen en meerbepaald adhv Rule Type: Use a formala to determine which cells to format.

Welke datum er staat is van geen belang. De cellen moeten grijs worden zodra er in een bepaalde cell een datum komt te staan in volgend format '27-Jul-19'

 

Format values where this formula is true heb ik een aantal zaken geprobeerd zonder succes omdat ik niet weet wat de formule moet bevatten.

Misschien heeft iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb het voorbeeld toegevoegd. 

Ik had graag per lijn gehad dat als je in kolom K een datum noteert, de rij grijs kleurt van kolom B tem K.

 

In kolom J probeer ik de status weer te geven, maar ik moet deze in gehele getallen noteren. Zodra ik in conditional formatting 'format cell based on their values' en dan 3-color scale met type 'percentage' probeer te gebruiken werkt het om 1 of andere reden niet als ik in kolom J de status ingeef als een percentage.

 

Ik heb de formule van de excel file hierboven proberen toe te passen maar zonder succes.

 

Alvast bedankt

 

Projects example.xlsx

aangepast door Karbot
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.