Ga naar inhoud

cd branden


Fredje_lewis

Aanbevolen berichten

Even de zaak anders bekijken (later kunnen we op je vraag-zelf nog terugkomen) :

euh... branden begint 'uit de tijd' te geraken toch? - wat is je bedoeling dat je dingen nog op cd/dvd brandt?

 

Je spreekt van 'programma's' die je op cd wil branden: waarom zou je dit (nog) doen? Kan je ze niet evengoed op een andere (externe) schijf kopiëren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het branden mislukt is, en je gebruikt dan een ander brandprogramma, gebruik je dan ook dezelfde cd/dvd opnieuw?

Misschien is het schijfje slecht en moet je een ander (merk) nemen.

 

Het kan ook een defect zijn aan de brander zelf.

Als het toestel nog onder garantie is, kan je er mee terug naar de verkoper om te laten herstellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, je wil een audio-cd branden - dan gaan we verder.
 

Antwoord even op Kweezies vragen:

> 1 gebruik eens een ander brandprogramma (welk programma gebruikte je nu?)

> . al een ander merk van cd gebruikt?

> 3. is je brander misschien nog onder waarborg?

 

en een vraag van mij: 4. als je gewone bestanden wil branden (geen audiobestanden dus): doet hij het dan wel?

o ja: 5. is dit ineens gekomen of geleidelijk aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al verschillende programmas gebruikt, ashampoo burning studio, burn aware free, nero lite...

geen enkele werkt.

ik weet niet, ik brande vroeger niet niet veel, heb wel een format gedaan, win10 er terug opgzet, en de drivers via de site van de dell vostro geinstalleerd. 

ik heb nog niet geprobeert gewone bestanden te branden. zal dit eens testen.

ik gebruikte vroeger altijd die cd-r, en doe dit nog steeds

 

geen garantie op de laptop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, 'k was dit even uit het oog verloren.

Een inwendige brander: geen idee - maar je kan ook een externe brander kopen die je dan via een usb aansluit.

Snel even opgezocht: die beginnen van een 20€ en gaan tot ...

 

(moest je er zo een kunnen lenen en uitproberen, dan wist je al méér natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.