Ga naar inhoud

Niet goed opgelet


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Download de ESET Online Scanner naar je bureaublad.
 
Eset Online Scanner uitvoeren.

  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", Eset opent klik op Get started.

  • Wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer klik op Ja, "Terms of use" opent klik op de knop "Accept".

  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Get started" aan.

  • Bij Before we start... vink "No thanks, I am not interested en Disable feedback system" aan en klik "Continue".

  • Bij Choose a scan type kies "Full Scan".

  • Bij Detection of Potentially Unwanted Applications vink:

    - Enable ESET to detect and quarantine potentially unwanted applications

  • Klik op "Start scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.

Na het scannen:

  • Als er niks word gevonden klik op "Continue", en als laatste "Submit and close".

  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save scan log" geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.

  • Klik vervolgens een aantal maal op "Continue" en als laatste op "Submit and close".

  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi abbs,

 

Ik heb geprobeerd om de scan uit te voeren, maar na verloop van tijd komt er een blauw scherm met de melding dat er een probleem is met de computer. De scan lukt me niet goed uit te voeren. Wat is hier aan te doen?

file1.jpeg

 

file.jpeg

aangepast door Anoniem
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Anoniem zei:

Ik herinner me nu dat ik een maand geleden met CCleaner ineens hoop register-issues had gevonden. Misschien dat ik daarmee teveel heb weggehaald. Is het een goed idee om de back up daarvan terug te zetten?

Je zou dat zeker eens kunnen proberen want in je Windows zitten een aantal fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k wandelde ook even hier langs en heb een vraagje / bedenking:

 

49 minuten geleden, abbs zei:

want in je Windows zitten een aantal fouten

Abbs, jij ziet meer in die logjes dan ik - heb je een idee van in welke richting die fouten gaan?

 

tevens: ik merk in je eerste plaatje "Kmode Exception Not Handled error "

 

Dit vond ik erover:

"De technische details van wat de Kmode-uitzonderingsfout is, zijn vergaand en droge kost. Maar het wordt weergegeven (*) wanneer applicaties elkaars geheugen overschrijven, fouten veroorzaken of software laten crashen, en - in het geval van een blauw scherm - mogelijk een volledige systeemcrash.
In wezen is bepaalde software beschadigd en de Windows-foutafhandelaar is niet helemaal zeker wat er mis is gegaan. Het weet gewoon dat er 'iets' is en het heeft ervoor gezorgd dat het systeem faalt.
De meest waarschijnlijke dader is een problematische driver.

(*) mogelijk wordt het ook bij àndere fouten weergegeven"

 

HIer (< klik!) staan mogelijke oplossingen die me er nogal verantwoord uit zien.

Maareuh... voor je deze probeert: laat even Abbs hierover nog aan het woord :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Passer zei:

Abbs, jij ziet meer in die logjes dan ik - heb je een idee van in welke richting die fouten gaan?

Als ik lees bij "Eventlog fouten" en "Systeemfouten"  veroorzaakt door verkeerd geconfigureerde systeeminstellingen of onregelmatigheden in het Windows-register.

Eén van de foutmeldingen daarmee kom je uit: : Foutmeldingen verschijnen vaak als gevolg van een overvol Windows-register of foutieve invoer van niet-bestaande programma's die meestal te wijten zijn aan onjuist verwijderde software.
En in welke richting we dan moeten gaan kijken is moeilijk wat is er verwijderd, je zou de minidump bestanden dan moeten opvragen.

Jammer genoeg staat "Systeemherstel" uit.

 

 

Passer, je zou hier dan mee door kunnen gaan. (hopend dat de pc niet weer in BSOD gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je Abbs, met mijn (sobere) ervaring had ik bij je vorige post en bij de laatste post van Anoniem het idee wat ik al eerder geopperd heb in andere topics:

gezien het blijkbaar geen beveiligingsprobleem is, maar we bij verschillende andere foute zaken uit komen,

dat het (of toch veel ervan) mogelijk op te lossen is met een herinstall van de 10 , met behoud van eigen bestanden en instellingen.

Is het daarmee opgelost? misschien wel, misschien ook niet - iig: de windows zal dan wel terug 'op zijn poten' staan en de laatste drivers gaan voor veel software ook terug geînstalleerd worden.

Omdat ik het heb over  'een herinstallatie met behoud van eigen instellingen',  kan de fout natuurlijk ook wel in bepaalde software (blijven) zitten - maar dat moeten we dan later bekijken...

 

Ik opteer dus voor zo'n herinstallatie - eerder dan nu voor elk probleem afzonderlijk te gaan rondzoeken en uitproberen. Het zal er iig veel sneller mee gebeurd zijn dan het rondzoeken/remediëren...

 

Wat denk jij (en wat denkt TS?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.