Ga naar inhoud

Waarschuwing gmail


james48

Aanbevolen berichten

@DavidB Waarom moet ik doorlezen wat ik 9 maanden geleden zelf op een ander computerforum geschreven heb? Bovendien is de Google helppagina waar ik toen naar linkte, intussen gewijzigd. Wat ik toen op dat andere forum schreef bleek de oplossing te zijn voor het probleem van de topic starter daar. De topic starter antwoordde toen na mijn hulp met: " Alles werkt terug zoals het hoort zonder enige foutmelding."

Ik snap daarom je reactie niet, David.

 

1 uur terug, DavidB zei:

@porrelaar waaruit leid u af dat het om een particulier gbruikersaccount gaat ?

 

Ik heb zojuist het complete topic van James48 uit februari 2019 nog eens grondig doorgelezen: https://www.pc-helpforum.be/topic/71856-error-message/#comments

Dat ging toen over hetzelfde probleem. James schreef daar: "na het aanschaffen van MS Office 2016 waren er wat problemen met het installeren en toen heeft de dame die mij hielp destijds zelfs ergens gebruik gemaakt van mijn gmail email adres, daarom ben ik steeds een beetje bang dat dit de oorzaak is?"

Dat zou kunnen. De dame die James toen geholpen heeft, heeft blijkbaar een Microsoft account voor James aangemaakt. Ze heeft toen niet ervoor gekozen om een nieuw e-mailadres van Microsoft aan te maken (eindigend op @outlook.com). Nee, ze heeft voor dat Microsoft account het reeds bestaande Google account gebruikt van James48.

Mijn idee is dat wanneer James48 zelf Microsoft Office aanschaft en daarna van iemand hulp nodig heeft bij downloaden en installeren van dat pakket, hij geen werknemer is van een bedrijf, maar een particulier. Anders had de ICT-afdeling van zijn bedrijf dat wel voor hem geregeld.

 

Zowel het Microsoft account van James48 als zijn Google account hebben blijkbaar hetzelfde e-mailadres. Naar mijn idee is dat vragen om problemen. Ik weet dat het is toegestaan, maar zelf ben ik daar geen voorstander van. Hoe weet je daarna wat bij wat hoort?

Ik kopieer en plak hieronder de afbeelding uit een reactie in zijn vorige topic over hetzelfde probleem:

 

5d5d8d4885d14-Ashampoo_Snap_2019.08.21_2

 

De afbeelding is wat klein, maar nog wel is te zien dat het e-mailadres van zijn Microsoft account eindigt op ...@gmail.com.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt wanneer James48 het Gmail account verwijdert uit Outlook 2016 en dan opnieuw toevoegt.

 

De problemen die James48 ondervindt, kunnen ook veroorzaakt worden doordat zijn Microsoft account en zijn Google account hetzelfde e-mailadres gebruiken, maar een ander wachtwoord. James liet immers in februari weten dat hij het wachtwoord  voor zijn Microsoft account had gewijzigd.

Ja, ik vind het nu ook ingewikkeld worden...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt Porrelaar, ik heb in Gmail, Instellingen onder tab Accounts en Import het tweede e-mailadres "naam.ziggo,nl" verwijderd.

 

Als de melding later nog steeds verschijnt dan verwijder ik mijn  Gmail account uit Outlook 2016 en voeg het dan opnieuw toe.

 

De afloop hiervan laat ik weten.

 

James48

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Porrelaar, als de computer langer aanstaat verschijnt de foutmelding toch weer. :(

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn gmail account in Office Outlook 2019 moet verwijderen en weer aanmelden alsjeblieft.

Ik zie links Office-Account, en onder Gebruikersgegevens staat mijn gmail adres, incl. een URL met Afmelden

 

Groet, James48

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem wordt volgens mij hierdoor veroorzaakt: jij hebt een Microsoft account en een Google account. Voor beide gebruik jij echter hetzelfde e-mailadres. Dat geeft problemen.

55 minuten geleden, james48 zei:

Ik zie links Office-Account, en onder Gebruikersgegevens staat mijn gmail adres, incl. een URL met Afmelden

Niet op Afmelden klikken! Je Office account is in jouw geval weer hetzelfde als je Microsoft account. Ook voor je Office account wordt je e-mailadres van Gmail gebruikt.

 

Om fouten te voorkomen wil ik graag dat jij een afbeelding laat zien van het venster Accountinstellingen van Outlook 2016.

Open Outlook 2016

Klik op Bestand

Klik op Accountinstellingen

Klik op Accountinstellingen wat daaronder staat:

image.png.e96e77192716f77244cc8b19080253d7.png

 

Ik krijg dan het volgende venster te zien (let op: Nog niet uitvoeren wat ik in dat plaatje heb geschreven!)

image.png.0123c37379499ec79beee98df2954b6d.png

Voordat jij die afbeelding hier plaatst moet je eerst je persoonlijke informatie zwart maken of op een andere manier verdoezelen. Dus precies zoals ik hierboven gedaan heb.

Maak je eigen naam onzichtbaar en verwijder uit de e-mailadressen steeds het gedeelte dat voor het @ teken staat. De rest van het e-mailadres (dus het gedeelte achter het @ teken) moet wel zichtbaar blijven.

 

Wanneer ik jouw afbeelding gezien heb, zal ik verdere instructies geven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, wat is dit? Ik zie alleen nog maar een Ziggo account.

Heb jij het Gmail account al verwijderd uit Outlook 2016? Dat was niet de bedoeling. Nu kan ik niet meer zien wat voor Type er achter dat Gmail adres stond. Jammer.

Nou ja, het is blijkbaar al gebeurd.

 

Vraagje: krijg je wel e-mails binnen op dat e-mailadres  van Ziggo en kun je via dat account ook e-mails verzenden?

--------------------------------------------------

Zo voeg je het e-mailaccount van Gmail weer toe.

 

Klik in dat venster op Nieuw:

image.png.e0b4c15e950faa88b4f31286c40ecd93.png

Het volgende venstertje zal dan openen:

image.jpeg.17e899016263a08569b30571066a8ea7.jpeg

Bij mij staat er dan een e-mailadres dat eindigt op @outlook.com. Bij jou zal daar waarschijnlijk je e-mailadres staan, dat eindigt op @gmail.com.

Als er een ander e-mailadres in staat, dan verwijder je dat. En in dat venster typ je dan je volledige e-mailadres van Gmail.

 

Let op: daarna mag je nog niet klikken op Verbinding maken!

In plaats daarvan moet je eerst klikken op 'Geavanceerde opties', en dan zet je een vinkje voor 'Ik wil mijn account handmatig instellen':

image.jpeg.a82d1980c687b411bd23960c4df13ab4.jpeg

Daarna mag je pas klikken op de knop Verbinding maken:

 

Je krijgt dan het volgende venstertje te zien:

image.png.bcae8c4e676ddfbbeb801caedcf2bd90.png

In dat venstertje klik je op Google.

Volg verder de instructies.

Waarschijnlijk wordt daarna enkel nog het wachtwoord voor Gmail gevraagd en regelt Outlook 2016 daarna zelf de rest van de instellingen voor je. Denk erom dat je dan hetzelfde wachtwoord invult als wat je gebruikt wanneer je de mail van Gmail bekijkt via de browser. Dus wanneer je deze link gebruikt om in te loggen op je Gmail: https://mail.google.com/

Nadat je je wachtwoord voor Gmail hebt ingevuld, zul je op de knop Aanmelden moeten klikken.

In het volgende venster kun je dan op Gereed klikken.

 

Ik heb zelf geen tweede Gmail account, dus ik kan nu niet uittesten wat je nog meer te zien krijgt.

Probeer het bovenstaande precies zo uit te voeren.

 

Als het toevoegen van je Gmail account gelukt is, dan zullen langzaam alle mails van Gmail binnenstromen in Outlook 2016.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, wat is dit? Ik zie alleen nog maar een Ziggo account.

Heb jij het Gmail account al verwijderd uit Outlook 2016? Dat was niet de bedoeling. Nu kan ik niet meer zien wat voor Type er achter dat Gmail adres stond. Jammer.

Nou ja, het is blijkbaar al gebeurd.

 

Beste Porrelaar, bedankt. Ik heb zover ik weet geen Gmail account verwijderd in MS Outlook, misschien in het verleden maar dat weet ik helaas dan niet meer.

 

Wel heb ik de door U beschreven stappen uitgevoerd, ik heb hier screenshots van gemaakt, dus niet gelijk op verbinden maar eerst Geavanceerde opties. Hierna verschijnt er een foutmelding, ik heb het wachtwoord van Gmail gebruikt.

Accountinstellingen.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blokkeren van de inlogpoging (waarover jij een mail kreeg) is volgens mij niet de reden waarom het toevoegen van je Gmail account aan Outlook 2016 mislukt is.

Ik plak hieronder nog eens de voorlaatste afbeelding die jij geplaatst hebt:

image.png.b95ca89dc6f05e9193580f78d4752e96.png

Je had daar kunnen/moeten klikken op de link 'U moet mogelijk uw Gmail-instellingen wijzigen'. Dan had je (hopelijk) meer informatie gekregen over waarom er iets misging.

Wanneer je je Gmail account toevoegt aan Outlook 2016, dan wordt er automatisch vanuit gegaan dat het om een IMAP account gaat.

Heb jij jouw Gmail ook ingesteld als IMAP account?

Dat kun je nagaan via de knop Instellingen in Gmail.

Ga via je browser naar je Gmail. Log in en klik dan op het tandwiel dat rechtsboven staat,

Klik dan op Instellingen

Klik op het tabblad Doorsturen en IMAP.

Ik zie bij mijn Gmail dan het onderstaande:

image.thumb.png.f13a33d5ef7a1681167f3ece680cf291.png

Bij mij is IMAP dus ingeschakeld. Bij jou ook?

1 uur terug, james48 zei:

Ik heb zover ik weet geen Gmail account verwijderd in MS Outlook, misschien in het verleden maar dat weet ik helaas dan niet meer.

Dan heb ik het tot nu toe helemaal verkeerd begrepen, James. Ik dacht dat jij vroeger wel je Gmail account had toegevoegd aan Outlook 2016, maar dat je op dat account geen mails binnenkreeg in Outlook 2016.

 

Je kunt ook stoppen met pogingen om Gmail toe te voegen aan Outlook 2016.

Tot nu toe las jij je mail van Gmail via de browser. Dat kun je zo blijven doen. Je hebt nu immers een manier om je mail van Gmail te lezen.

Dan krijg je in Outlook 2016 alleen de mails van je Ziggo account binnen. Helemaal ideaal is dat niet, maar tot nu toe deed je het ook zo.

------------------

Toch blijft dan nog steeds de vraag waarom je herhaaldelijk onderstaande melding krijgt:

image.png.60a930061deef9260e78c348f66df754.png

Zeker weet ik het niet, maar ik begin te denken dat deze foutmelding te maken heeft met je Office account.

Is jouw Microsoft Office 2016 nog wel geactiveerd? Dat kun je zo nagaan:

In Outlook klik je op Bestand

In de linker kolom klik je op Office-account

In het rechter paneel kun je dan zien of Office geactiveerd is.

Hieronder wat ik dan te zien krijg:

image.png.880a41fc3520e715066021b92081d021.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.