Ga naar inhoud

Waarschuwing gmail


james48

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt hier al eerder een topic over geopend: in februari van dit jaar. Dat was dit topic: https://www.pc-helpforum.be/topic/71856-error-message/

 

In dat topic uit februari 2019 valt te lezen dat jij je Gmail account hebt opgenomen in Microsoft Outlook 2016. Is dat nog steeds zo?

Zo ja, dan kun je zo'n melding verwachten. Er is niets mis met je username (= gebruikersnaam = e-mailadres van Gmail) of password (wachtwoord) van je Gmail. Die zullen gewoon in orde zijn.

Het probleem is dat Google (de maker van Gmail) van mening is dat Outlook 2016 een minder veilige app is.

Dat vindt Google van alle versies van Microsoft Office. Ook alle versies van Thunderbird en Windows Live Mail voldoen niet aan de veiligheidsstandaarden van Google. Daarom krijg je die melding.

 

Google heeft het liefst dat je de mail van Gmail leest in de browser (dus in Edge, Firefox, Chrome enz.).

Wil je toch je mail van Gmail het liefst lezen in Microsoft Outlook 2016, dan moet je inloggen in je Google account en daar de toegang door minder veilige apps aan zetten.

 

Dat doe je zo:

  • Sluit eerst Outlook 2016 af, wanneer je dat programma nog open hebt staan.
  • Ga dan met je browser naar deze website: https://myaccount.google.com/security
  • Log in met het e-mailadres en het wachtwoord van je Gmail, wanneer je niet automatisch ingelogd wordt.
  • Scrol op die website omlaag naar het onderdeel Toegang door minder veilige apps. En zet die functie Aan.

 

Daarna zie je dit:

 

5d59c87a75ebc-Ashampoo_Snap_2019.08.18_2

 

Lukt het je niet om op die pagina de Toegang door minder veilige apps aan te zetten, dan klik je op de volgende link: https://myaccount.google.com/lesssecureapps

 

Op die pagina zie je een schuifje waarop je moet klikken om apps met lagere beveiliging toe te staan. Als het schuifje grijs is, dan staat de toegang Uit. Klik op het schuifje en dan staat de toegang Aan:

 

5d59c917e44c4-Ashampoo_Snap_2019.08.18_2

 

Daarna mag je het je e-mailprogramma Microsoft Outlook 2016 weer openen.

Je hoort die melding dan niet meer te krijgen.

Wel zul je nog een e-mail van Google krijgen dat je er niet verstandig aan doet om apps met een lagere beveiliging toe te staan. De inhoud van die mail zal er ongeveer zo uitzien:

 

5d59caea90316-Ashampoo_Snap_2019.08.19_0

 

Die mededeling kun je voor kennisgeving aannemen.

 

Dit is de eenvoudigste manier om van die melding af te komen. Er zijn overigens ook andere manieren om van die melding af te komen:

1. Je mail van Gmail alleen lezen via de browser

2. een speciaal app wachtwoord voor Outlook gebruiken

Lees er hier meer over, als je daarin geïnteresseerd bent: https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=nl#more-secure-apps-how

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Porrelaar, hartelijk bedankt. Ik heb hier inderdaad eerder een topic over gemaakt, maar het is me toen niet gelukt. 

 

Ik heb nu "Toegang door minder veilige apps" aangezet en ben benieuwd of het nu afgelopen is met de waarschuwingsberichten?

 

Over 2 dagen weet ik of deze handeling succesvol geweest is en zal dat dan melden.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

De website waarvan DavidB de link gaf, is bestemd voor beheerders van G Suite. G Suite is een zakelijk pakket van Google voor bedrijven. Er staat op zich goede informatie op die website, maar die informatie is niet specifiek bedoeld voor particulieren zoals James48.

 

James, jij krijgt nog steeds dagelijks de foutmelding die jij in de startpost van dit topic toonde.

Vraag 1: Maar kun je dan wel in Outlook 2016 de mail van Gmail binnenhalen wanneer jij die melding krijgt of gekregen hebt? Of komt er dan helemaal geen mail van jouw Gmail binnen?

 

Vraag 2: als jij je mail van Gmail via de browser leest, dus inlogt via deze website: https://mail.google.com/ , zie je dan daar ook al je e-mails van Gmail staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, porrelaar zei:

De website waarvan DavidB de link gaf, is bestemd voor beheerders van G Suite. G Suite is een zakelijk pakket van Google voor bedrijven. Er staat op zich goede informatie op die website, maar die informatie is niet specifiek bedoeld voor particulieren zoals James48.

 

James, jij krijgt nog steeds dagelijks de foutmelding die jij in de startpost van dit topic toonde.

Vraag 1: Maar kun je dan wel in Outlook 2016 de mail van Gmail binnenhalen wanneer jij die melding krijgt of gekregen hebt? Of komt er dan helemaal geen mail van jouw Gmail binnen?

 

Vraag 2: als jij je mail van Gmail via de browser leest, dus inlogt via deze website: https://mail.google.com/ , zie je dan daar ook al je e-mails van Gmail staan?

1e Er komt in Outlook 2016 geen mail van Gmail binnen, alleen Outlook berichten.

 

2e Als ik die website open zie ik alleen alle Gmail berichten staan

 

Kan ik dan proberen om naam@ziggo.nl te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoorden. Daar kunnen we verder mee.

 

26 minuten geleden, james48 zei:

Als ik die website open zie ik alleen alle Gmail berichten staan

Dat is logisch. Als je je mail van Gmail via de browser leest, dan zie je alleen de mails van Gmail. Maar het is goed dat je vermeldt dat je daar alle Gmail berichten ziet.

 

26 minuten geleden, james48 zei:

Kan ik dan proberen om naam@ziggo.nl te verwijderen?

Dat mag je doen, maar ik denk niet dat dat iets gaat verbeteren aan je situatie.

Probeer het uit, zou ik zeggen.

 

Helpt dat niet, doe dan het volgende:

Open Outlook 2016 en verwijder het Gmail account uit Outlook.

Als dat gelukt is, dan voeg je het Gmail account daarna weer toe aan Outlook.

Het enige dat je dan in hoeft te geven is je volledige e-mailadres van Gmail en het bijbehorende wachtwoord. Natuurlijk hetzelfde wachtwoord als wat je gebruikt, wanneer je via de browser je mail van Gmail bekijkt.

Andere gegevens zoals de servers voor inkomende en uitgaande mail hoef je niet in te geven. Dat regelt Outlook 2016 allemaal voor je.

 

Als je niet weet hoe je een account verwijdert en/of toevoegt in Outlook 2016, dan moet je dat zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.