Ga naar inhoud

een andere app kiezen in eigenschappen


Cil

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Misschien is dit niet het juiste topic, maar weet niet in welke ik het anders moet vragen.
Het volgende:
In de filtermappen van Paintshop zie je vaak .8bf en .ffx bestanden.
Als je op de eigenschappen ervan klikt, zie ik vaak bij leden van mijn cluppie dat deze anderes staan dan bij mij (Ik heb alles op Adobe, maar die die hbben hun niet)
Nu heeft een van deze leden die eigenschap op Winrar staan, wat erg verwarrend is, want denk nu steeds dat ik het moet uitpakken.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat bv .ffx in de eigenschappen komt te staan op bv "app kiezen"Zoals onderstaand voorbeeld?
De andere is zoals ik hem heb staan
 

cil screen mag zo weg2.JPG

filter 1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Cil zei:

Nu heeft een van deze leden die eigenschap op Winrar staan

[...] Hoe kan ik ervoor zorgen dat bv .ffx in de eigenschappen komt te staan op bv "app kiezen"

Daar kan jij niet voor zorgen. Dat moet dat lid zelf regelen op zijn of haar computer. Of jij moet die computer van het andere lid zelf gaan bedienen, eventueel door hem op afstand over te nemen.

Het probleem is dat dat andere lid van jouw clubje geen programma van Adobe op zijn/haar pc heeft, zoals Photoshop of Photoshop Elements.

Bij dat lid zijn FFX bestanden abusievelijk gekoppeld aan WinRAR, schrijf je.

Wanneer je kiest voor Wijzigen, dan kun je alleen een programma kiezen dat al op jouw pc staat of naar de Microsoft Store gaan om daar een programma aan te schaffen. Dat laatste zal niet de bedoeling zijn.

 

Om 'Een app kiezen' terug te krijgen, moet je de koppeling tussen .ffx bestanden en WinRAR verbreken. Dat kan volgens mij alleen maar door WinRAR van de pc te verwijderen via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen of via Instellingen > Apps.

Daarna moet je de pc opnieuw opstarten.

FFX bestanden zijn daarna met geen enkel programma meer geassocieerd. Je zult dan zien bij de Eigenschappen: 'Een app kiezen'. En dat moet dat lid zo laten.

 

Daarna kan ze wel weer WinRAR installeren, maar tijdens de installatie van WinRAR moet zij (of hij?) goed opletten met welke bestandstypen dit programma wordt geassocieerd. Dat hoeven alleen maar bestandstypes te zijn zoals .zip, .rar enz. Niet alle andere bestandstypes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.