Ga naar inhoud

Zwartscherm


Amonra

Aanbevolen berichten

20 uren geleden, Amonra zei:

heb ik een zwart scherm

is dat maar even of blijf je gewoon niks zien? (want anders ben je natuurlijk met de oplossingen van Droske ook niets...

Of: zie je bv het biosscherm nog wel - en valt de computer uiteindelijk toch nog op je bureaublad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had eigenlijk een schermafbeelding moeten plaatsen van je bureaublad. Dan kunnen wij zien wat jij ziet.

De achtergrond van je bureaublad is nu zwart, terwijl je vroeger daarop een leuke afbeelding had. Ook het aanmeldscherm is nu zwart.

 

Ik kan nu enkel vermoeden wat er aan de hand is. Ik denk dat de modus Hoog contrast is ingeschakeld. Dan wordt de achtergrond van je bureaublad zwart en als je in Microsoft Word aan het schrijven bent, ziet dat er zo uit:

image.thumb.png.a3a63202bbdb08b7da9e99f53b271822.png

Ziet het er bij jou ook zo uit, dan kun je 'Hoog contrast' uitschakelen met deze sneltoets (toetsencombinatie): Alt-links + Shift-links + Prt Scn.
In andere taal: houd de linker Alt toets en de linker Shift toets ingedrukt en druk dan 1 keer op de Prt Scn (Print Screen) toets. Laat daarna alle drie de toetsen los.
De toetsencombinatie Alt-links + Shift-links + Prt Scn kun je zien als een aan/uit knop. Je kunt er Hoog contrast mee inschakelen, maar ook weer mee uitschakelen.

 

Lost dit je probleem op?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Amonra zei:

behalve het "Welkom scherm" dat  start met een "wazige achtergrond afbeelding" terwijl het eerst met een mooie afbeelding begon. 

Dat is tegenwoordig standaard zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "Welkom scherm" heet eigenlijk het aanmeldscherm of het vergrendelingsscherm, maar ik snap wat je bedoelt.

 

Aan dat "wazige" valt wat te doen. Je hebt nu de nieuwste versie van Windows 10: versie 1903. Dat de foto op de achtergrond wazig is, is in deze versie van Windows 10 expres gedaan door Microsoft, zodat jij je kunt concentreren op het inloggen.

Zelf vind ik een scherpe foto op dat vergrendelingsscherm veel leuker. Daarom is hij bij mij nu weer scherp. Jij kunt dat ook eenvoudig voor elkaar krijgen, als je de volgende handleiding van Menno Schoone volgt:

 

Transparant aanmeldvenster
Tot ongenoegen van velen wordt het aanmeldvenster van het gebruikersaccount na installatie van de Mei 2019 Update transparant weergegeven: in plaats van een mooie scherpe foto wordt nu een vervaagde foto op de achtergrond getoond. Dit is te herstellen via Instellingen, onderdeel Persoonlijke instellingen, sub Kleuren, schakel de optie Transparantie-effecten uit (hiermee wordt tevens de transparantie van Start, de taakbalk en het actiecentrum uitgeschakeld). Stond deze optie al uit en is het scherm nog steeds onscherp? Zet hem dan aan en weer uit.

 

Bron: https://www.schoonepc.nl/windows10/mei_2019_update.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.