Ga naar inhoud

Nieuwe installatie van Windows 10 Home is standaard alleen nog met online account mogelijk.


Calvus

Aanbevolen berichten

Installatie Windows 10 standaard alleen met online account mogelijk.

 

         win10-logo.jpg.df0c519ceedc81b55b01962ca84e2c84.jpg

 

Gebruik je Windows 10 Home en ben je van plan om de software opnieuw te installeren? Let dan goed op.

Het is niet meer mogelijk om Windows 10 Home standaard met een lokaal of offline account te installeren.

 

 

Wat is er precies aan de hand?

Microsoft heeft de laatste weken de installatieprocedure van Windows 10 Home gewijzigd.

Het is niet meer mogelijk om een offline account op je computer in te stellen.

In plaats daarvan moet je altijd een Microsoft-account hebben om je besturingssysteem (opnieuw) te installeren.

 

Daarnaast was het voor Windows 10 Home-gebruikers nog mogelijk om een account zonder wachtwoord aan te maken, maar ook dat mag sinds enkele weken ook niet meer.

Bovendien moet je in Windows 10 Home naast een Microsoft-account ook een extra beveiligingscode opgeven, die los staat van de gegevens die nodig zijn voor het Microsoft-account.

Dat betekent dat je dus veel meer handelingen moet uitvoeren als je Windows 10 Home opnieuw installeert en het lastig is als je wilt inloggen op Windows 10 zonder wachtwoord.

 

Nieuwe PC met Windows 10.

Lees dan HIER

 

Zo installeer je een offline account.

Lees dit ook HIER

 

Bron: Computeridee.nl

 

PS: om het belang van dit onderwerp te benadrukken, heb ik bepaalde "niet mis te verstane tekst" duidelijker naar voor gebracht. 

 

 

aangepast door droske
Kleine aanpassing aan de titel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Calvus zei:

Gebruik je Windows 10 Home en ben je van plan om de software opnieuw te installeren? Let dan goed op.

Het is niet meer mogelijk om Windows 10 Home standaard met een lokaal of offline account te installeren.

Ik heb het afgelopen zaterdag zelf al ondervonden toen ik eens een fabrieksherstel als test wilde uitvoeren op een Medion laptop van 4 mei 2019. Let wel, ik had een prima systeem back-up achter de hand. Die heb ik dan ook gebruikt omdat er een enorm probleem was met de beeldweergave.

 

Ik twijfel er wel nog aan of het volgende wel klopt:

Quote

Staat er een versie van een paar maanden oud op die nog niet is bijgewerkt door de fabrikant naar een nieuwere versie, dan heb je wellicht geluk en kun je alsnog een offline account instellen.

Op die Medion laptop stond, naar ik me nog herinner, bij aankoop Windows 10 Home versie 1803 op

 

Aan die truck om toch nog een offline account te kunnen instellen had ik niet gedacht. Daarom ben ik Calvus dankbaar voor dit topic. :top:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast plaatste dit topic in de spotlight

Dat zal nog moeten blijken hé. Die komende upgrades zijn nog niet uitgerold. We hoeven ons dus nog geen vragen te stellen (zorgen te maken) over de wijze waarop onder die versies de installatie zal verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat men in het artikel enkel spreekt over de Windows 10 Home versie.

Nu volgens mij zijn de meeste nieuwe laptops/desktops die over de toonbank gaan, voorzien van een voor-geïnstalleerde Windows 10 Home.

 

Dus het treft hier vele "minder ervaren / oudere" gebruikers en kan me best voorstellen dat die "het in Keulen gaan horen donderen" ... lokaal of offline account, ... Microsoft account, ... geen account meer zonder wachtwoord, ... extra beveiligingscode, ... besturingssysteem opnieuw installeren? .....

Ik verwacht dat er velen met vragen zullen zitten.

 

Kan/gaat M$ het in de nabije toekomst nog moeilijker maken dan het nu al is voor de "huis-tuin-en-keukencomputeraars" ?

 

Mijn bescheiden mening: Windows 7  image.jpeg.805a27bccd6511a7359773841bee45b0.jpeg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dit alleen maar bevestigen :D 2 weken terug kreeg ik een pc binnen voor een schone instal.

Had eerst via die pc enkele drivers gedownload en normaal verbreek ik altijd de verbinding voor het aanvatten van de nieuwe instal.

Kon de optie voor een offline installatie niet vinden en dacht dat de installatiebestanden of de USB-stick niet goed waren.

Een andere stick geprobeerd en voor ik de installatie aanvatte zag ik dat in de netwerkkabel vergeten was uit de pc te halen.

Toen werd de optie voor een offline installatie wel getoond en dacht dat ik er overheen had gekeken en wou al voor een nieuw brilleke gaan kijken maar nu ik dit lees word me wel duidelijk dat zowel met de installatie bestanden en USB-stick niks mis was.

Alvast bedankt voor het melden :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond heb ik een nieuwe installatie van Windows 10 Home 64-bit versie 1903 uitgevoerd op een laptop.

deze installatie is uitgevoerd zonder netwerkverbinding met de bedoeling enkele een lokaal account (offline) in te stellen en zeker geen Microsoft account.

Tijdens deze installatie is het bij herhaling opletten geblazen om niet in de "Microsoft val" te trappen.

Van de belangrijkste keuze vensters heb ik foto's gemaakt. Die zal ik eerstdaags hier plaatsen met een beetje uitleg bij. Ik denk dat velen er iets aan gaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.