Ga naar inhoud

Harde schijf


Dummy

Aanbevolen berichten

Welke problemen heb je nu? Als het alleen maar om die heringedeelde sectoren gaat, dan hoef je je daar niet druk om te maken.  Die worden niet mee gekopieerd naar de systeemkopie.

Maar als Windows nu al van slag is door fouten in Windows zelf, dan zitten die fouten natuurlijk ook in de systeemkopie die je gemaakt hebt. En dan houd je die fouten wanneer je de systeemkopie terugzet naar de nieuwe SSD.

Heb je met AOMEI ook een herstelmedium gemaakt? Dat herstelmedium gebruik je om de pc mee op te starten, nadat je de defecte harde schijf hebt vervangen door de SSD.

Nadat je de pc hebt opgestart van het AOMEI herstelmedium, kun je daarmee de syteemkopie terugzetten.

Misschien ben jij een crack in het gebruik van AOMEI, maar als je daarbij nog wat hulp zou kunnen gebruiken, dan kun je deze zeer uitgebreide handleiding van droske raadplegen:

 

Ik ben niet iemand die erg vaak harde schijven vervangt door SSD's. Ik heb dat zelf pas 3 keer gedaan. Ik koos er iedere keer voor om Windows nieuw te installeren op de SSD. Dat was voor mij een mooie gelegenheid om schoon schip te maken met al die 'handige' programmaatjes die ik ooit had geïnstalleerd, maar eigenlijk zelden tot nooit gebruikte.

Van tevoren maakte ik dan eerst een kopie (gewoon met de Verkenner) van al mijn persoonlijke bestanden. Daarbij niet alleen denken aan Word bestanden, e-mails, video's, muziek en foto's, maar ook aan installatiebestanden en bijbehorende licentiesleutels van gekochte programma's. Die kopie zette ik op een externe harde schijf.

Daarna installeerde ik Windows opnieuw. Ik installeerde daarna alleen de programma's die ik echt regelmatig gebruikte. En daarna zette ik eventueel de persoonlijke bestanden terug (als die niet op een aparte interne harde schijf stonden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met AOMEI aan de slag gaat, zorg er dan voor dat je herstelmedium is gemaakt op basis van de recentste versie van AOMEI want in een eerdere versie zat een vervelende burg die voor problemen zorgde bij het terugzetten van een systeembackup.

Ik ben het met porrelaar eens dat je er goed aan doet om met een nieuwe installatie van Windows te beginnen op je nieuwe schijf (SSD?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit met een Windows systeemkopie gewerkt en kan dus niet vergelijken.

Een AOMEI herstel medium is geen systeembackup maar een medium (schijf of usb stick) die je moet aanmaken vanuit AOMEI Backupper om er van op te starten en een eerder opgeslagen systeem back-up te kunnen terug zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Dummy zei:

Ik heb de oude harde schijf in een behuizing gestoken en die kan ik ook nog gebruiken.

Als je er dan maar rekening mee houd dat het een tikkende tijdbom is en je van de ene seconde op de andere alle gegevens die op die schijf staan kwijt bent.

 

Ik zal op uw vraag dit topic afsluiten.

Nog veel plezier met je opgewaardeerde computer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.