Ga naar inhoud

Harde schijf


Dummy

Aanbevolen berichten

En de drempelwaarde van de heringedeelde sectoren is nog verder overschreden dan op het eerste gezicht lijkt.

De harde schijf waarop de  C, E en G partitie staan, heeft al bijna 30.000 uren gedraaid. Dat is veel.

Achter Heringedeelde sectoren staat onder RAW-Waarden: 000000000050.

Betekent dat dat er 50 heringedeelde sectoren zijn? Nee, want dat is de hexadecimale waarde. De decimale waarde is nog hoger, namelijk 80.

Je krijgt de decimale waarde te zien, wanneer je in de menubalk van CrystalDiskInfo achtereenvolgens klikt op Functies > Geavanceerde functies > RAW-Waarden. Kies dan niet voor 16 [HEX], maar voor 10 [DEC].

Als je daarvoor kiest, dan zul je zien dat de RAW-waarde die achter het aantal bedrijfsuren staat, daarna ook overeenkomt met het werkelijk aantal bedrijfsuren.

 

De schijf met gebreken is de schijf waarop de C partitie (dus ook Windows) staat. Het is een traditionele Seagate harde schijf van 500 GB. Als vervanging voor die gewone harde schijf zou ik zelf gaan voor een SSD van dezelfde grootte. Als je daarop Windows en je programma's opnieuw installeert, zul je merken dat zowel Windows als je programma's een stuk sneller zullen opstarten.

SSD's zijn niet zo vreselijk duur meer.

Ik zou zelf gaan voor een Crucial MX500: https://tweakers.net/pricewatch/1126239/crucial-mx500-2-komma-5-inch-500gb.html

Anderen geven de voorkeur aan het merk Samsung. Die zijn wel wat duurder. Dan zou de Samsung 860 EVO in aanmerking komen: https://tweakers.net/pricewatch/1131813/samsung-860-evo-500gb.html

Wacht zeker nog reacties van andere forumleden af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch alvast wat toevoegen aan mijn eerdere reactie...

Wanneer je kiest voor een SSD, dan zul je zien dat die kleiner is dan de harde schijven die nu in je pc zitten. Een SSD is 2,5 inch groot, terwijl een traditionele harde schijf in een desktop pc 3,5 inch groot is.

Dat betekent dat je een inbouwframe nodig hebt om die kleinere SSD stevig in je desktop pc te kunnen bevestigen.

 

De laatste keer dat ik een SSD bestelde, deed ik dat bij Amazon.de. Ik weet echter niet of Amazon.de ook verzendt naar België. (Ik woon zelf in Nederland).

Bij je bestelling kun je direct zo'n inbouwframe bijbestellen. Je monteert de SSD in dat inbouwframe en daarna monteer je het frame op de plek waar eerder je defecte harde schijf zat.

 

Hier de link naar Amazon.de die de Crucial MX500 het goedkoopst aanbiedt: klik!

Ik geef die link alleen omdat je op die website goed kunt zien hoe zo'n inbouwframe eruitziet:

5d9ddb02a40e5-Ashampoo_Snap_2019.10.09_1

 

SSD en inbouwframe zijn natuurlijk ook via andere websites te bestellen. Ik gebruik meestal de website van Tweakers om te zien welke webwinkel het goedkoopst is. Daarbij kijk ik ook hoeveel sterretjes er achter de naam van een aanbieder staan. Hoe meer sterretjes, hoe beter de beoordeling van die webwinkel door klanten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt porrelaar voor deze bijkomende informatie .Voor ik mij tot het PC Helpforum richt heb ik lange tijd gezocht op internet voor al mijn problemen .

Maar elke keer kom ik weer terecht op PC Helpforum voor een duidelijk antwoord.

Dus mijn dank aan alle medewerkers.

Groeten.

dummy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dummy zei:

Voor ik mij tot het PC Helpforum richt heb ik lange tijd gezocht op internet voor al mijn problemen .

Maar elke keer kom ik weer terecht op PC Helpforum voor een duidelijk antwoord.

Dat is misschien iets om te onthouden.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Harde schijf en frame zijn besteld bij amazon. OOk heb ik een systeemkopie gemaakt met AOMEI naar een externe harde schijf.

Maar loop ik niet het risico dat bij overzetten naar nieuwe harde schijf dat de problemen die ik nu heb mee worden overgezet ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.