Ga naar inhoud

letterype installeren


chipie00

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en een nieuwe versie van office geïnstalleerd. Nu wil ik in Word de lettertypes installeren die ook op mijn andere PC staan, maar elk lettertype dat ik installeer, wordt in Word gewoon als een standaard-lettertype weergegeven. Als ik de lettertypes wil selecteren in Word, kan ik de correcte lettertypes wel in de lijst zien staan (in de goede weergave), maar als ik dan een bepaald lettertype selecteer, wordt dit niet als dat lettertype weergegeven. Ik heb hier nooit problemen mee ondervonden op mijn andere pc, daar installeerde ik voortdurend nieuwe lettertypes zonder problemen. Het zou jammer zijn als ik op mijn nieuwe pc enkel de standaardlettertypes die al in Word staan kan gebruiken... Weet iemand raad? Ik heb al van verschillende sites proberen te downloaden, dus daaraan ligt het niet. De lettertypes zijn ook effectief geïnstalleerd en zichtbaar in de lijst in Word.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe laptop, dus daar zal Windows 10 op staan.

Een nieuwe versie van Office. Welke versie van Microsoft Office heb jij? Is dat Office 365 (dat is een abonnement, waarvoor je ieder jaar een bedrag betaalt) of Microsoft Office 2019 (waarvoor je slechts een keer een bedrag betaalt)?

 

Je schrijft dat je wel vaker lettertypes hebt geïnstalleerd. Hoe deed je dat precies?

Ik zal hieronder beschrijven hoe ik dat doe in Windows 10. Ik heb zelf niet de allernieuwste versie van Microsoft Office, maar Office 2016.

 

Ik zorg er eerst voor dat alle programma's van Microsoft Office zijn afgesloten, dus ook Microsoft Word.

Daarna download ik een lettertype.

Als voorbeeld downloadde ik het gratis lettertype SnowCap van deze website: https://www.wfonts.com/font/snowcap

Je downloadt dan een zip bestand dat je eerst uit moet pakken.

Dubbelklik op het zip bestand en klik dan op Alles uitpakken:

image.thumb.png.86f7fa07f533ad991b3e853b9cf6ebb0.png

Even later staat er een nieuwe map bij, waarin de uitgepakte bestanden zitten:

image.png.f7828aeaeb33be9c238bddaa5e8ce381.png

In deze map zitten 5 ttf bestanden en 1 otf bestand.

Die moeten allemaal geïnstalleerd worden.

Ik dubbelklik op het bovenste ttf bestand.

Het wordt geopend in de lettertypenviewer:

image.png.4855b25db458ab9717c2a4e40dd939f1.png

Ik klik op de knop Installeren. Het installeren is in een paar seconden gebeurd.

Dit herhaal ik voor de resterende 4 ttf bestanden en voor het otf bestand.

Het installeren is daarmee klaar.

 

Ik open dan pas Word.

Ik kies SnowCap als lettertype

Ik pas zo nodig de grootte aan en dan ga ik typen.

Het lettertype verschijnt zoals bedoeld in de getypte tekst.

image.jpeg.96eb350d43bfc1a6c5ae1cafa4a8dbe9.jpeg

 

In de lijst met lettertypen kan ik ook kiezen voor de andere varianten van SnowCap(s):

image.thumb.png.7a65765d32f7efae491740e95e00a678.png

 

Had jij het installeren op dezelfde manier gedaan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie!

Ik doe dit inderdaad op dezelfde manier, nooit problemen mee gehad... En op de nieuwe pc komen de lettertypes ook wel effectief in word te staan, maar worden ze in mijn document niet aangepast.

 

Hieronder zie je dat wanneer ik bv. arial black selecteer, de tekst ook effectief in arial black wordt gezet.

 

image.thumb.png.06f5351d780d630f970c696a7cc5d022.png

 

MAAR: als ik dan bv. sketch block selecteer (staat dus in de lijst), wordt de tekst niet in sketch block gezet...

image.thumb.png.fe89b86be2303c003221a11ddc4edee8.png

 

 

Je kan dus zien dat ik nieuwe lettertypes geïnstalleerd heb (chasing embers, sketch block, futurist fixed en primary whimsy), en die komen allemaal correct tussen de lettertypes te staan, maar passen de tekst niet aan, ook niet als ik helemaal via 'lettertype' in mijn startmenu ga (zie afbeelding hieronder): dan wordt het in het venster wel in het correcte lettertype getoond (hier: futurist fixed), maar wanneer ik op OK klik, verschijnt het gewoon weer in zijn standaardvorm...

image.thumb.png.f6a9eb1bf611433fc04a168284648724.png

 

image.thumb.png.ccb5dae928df7112956d6665bd5b5d0d.png

 

 

Om gek van te worden, want ben hier al uuuuren mee bezig geweest, al alle forums afgezocht naar een oplossing, al opnieuw geïnstalleerd, van andere sites, ...

Ik betaal jaarlijks een abonnement voor office trouwens.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht nog even dat het misschien aan bepaalde lettertypen lag. Daarom heb ik het lettertype Sketch Block gedownload en geïnstalleerd, omdat jij daar problemen mee had.

Nee, het ligt niet aan het lettertype, want bij mij wordt Sketch Book wél als Sketch Book weergegeven in de getypte tekst in Word:

image.thumb.png.702df12d9979d53751a7e4de94c7a50f.png

Je installeert de lettertypen op de juiste manier. Dus daar ligt het niet aan.

Het enige verschil tussen onze versies van Word is dat ik Office 2016 gebruik en jij Office 365, maar dat mag voor het gebruik van lettertypes in Word niets uitmaken.

Ik vraag me wel af of jij dit probleem alleen hebt in Word of ook in de andere onderdelen van Office, zoals Excel en PowerPoint. Ga dat eens na.

 

Je zou een herstel van Office kunnen overwegen.

En zo doe je dat:

Klik op Start

Klik op Instellingen

Klik op Apps

Scroll in de lijst met apps naar Microsoft Office.

Klik op Microsoft Office; dan verschijnt de knop Wijzigen.

Klik op Wijzigen. Dan verschijnt een venster waarin je kunt kiezen om Office te herstellen:

image.thumb.png.80295624c2209cd22e3dff6db6176fd4.png

Tip: als je ervoor kiest om Office te herstellen, zorg er dan wel voor dat van tevoren alle programma's van Microsoft Office zijn afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, herstellen levert ook niets op... :( Ook in andere office-programma's zit ik met hetzelfde probleem. Ik ga proberen office volledig opnieuw te installeren, maar dan maak ik wel eerst een back-up van al mijn gegevens. Toch heel erg bedankt om mee na te denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.