Ga naar inhoud

Screenshot van video (op RTLXL/Videoland) geeft zwart beeld


pombeer2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb het volgende probleem:

 

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop en als ik een screenshot maak van een video op RTLXL.nl of Videoland.com krijg ik zwart beeld op het gedeelte van de afbeelding waar de video te zien was (zie screenshot hieronder).

 

Ik kan dus geen screenshots maken van de video zelf. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit op kan lossen?

 

Ter info:

  • Ik heb dit probleem niet als ik een screenshot maak van een video op Youtube of Dailymotion, maar wel bij video's op de site van NPOStart (site om programma's van de Nederlandse publieke omroep terug te kijken) of RTLXL/Videoland.
  • Op mijn oude laptop kan ik wel gewoon screenshots maken van de video's op Videoland/RTLXL/NPOStart.
  • Ook als ik een programma gebruik om screenshots te maken (ScreenhunterFree 6.0), krijg ik een zwart scherm te zien.

 

Eerst dacht ik dat de NPO/RTL de video's had beveiligd tegen het maken van screenshots, maar aangezien ik wel screenshots op mijn oude laptop kan maken kan het dat niet zijn.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

192557069_ScreenHunter_80Oct_2117.54(2).thumb.jpg.88b721e22fa9dd087aa84183dfb5323e.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Lees op internet dat je geen screenshot kan maken van met DRM beveiligde video's? Ik heb wel eens gelezen dat de video's op NPOstart en RTLXL met DRM beveiligd zijn maar waarom lukt het dan wel op mijn oude laptop (en ik hoor van andere mensen dat ze nog wel gewoon screenshots kunnen maken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.