Ga naar inhoud

bureaublad pictogrammen openen niet


adjo

Aanbevolen berichten

L.S.

Als ik een van de pictogrammen op mijn bureaublad of taakbalk aanklik wordt het programma of inhoud van een map heel even getoond maar verdwijnt daarop weer snel. Alleen het prullenbak pictogram reageert normaal.

In de taakbalk  staan de pictogrammen verkenner outlook en google.

Het pictogram verkenner geeft het bovenstaande beeld te zien, outlook is normaal te openen en google alleen als ik rechtsklik met de muis en vervolgens hem rechts klikkend opent als administrator.

De apps zijn normaal te openen in het startmenu.

Ik heb geprobeerd dit probleem te herstellen door windows 10 te herstellen met behoud van bestanden maar na opnieuw mijn programma’s weer te downloaden treedt de fout ook weer op.

Wie wil en kan mijn helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, adjo zei:

te herstellen met behoud van bestanden

Als je natuurlijk met een virus of met malware zat (een richting waarin ik denk), dan helpt alleen een clean install, maar geen herstel met-behoud-van-instellingen

2 uren geleden, adjo zei:

maar na opnieuw mijn programma’s weer te downloaden treedt de fout ook weer op.

dit doet me dan weer denken dat een van die programma's de oorzaak is.

Die 'programma's' zijn die allemaal legaal of zijn er bij die niet helemaal zijn zoals ze zouden moeten zijn?  :xd:

 

Kortom:

als het te maken heeft met virussen/malware, dan zou je systeem best eens gecheckt worden op die dingen

als het aan één van jouw programma's ligt, kan je proberen met een opstart in veilige modus en dan kijken of het dan nog problemen geeft.

    Indien niet: een voor een die programma's van je activeren en kijken welke invloed het op je pictogrammen heeft.

 

ps: is dit plots gebeurd? (zo ja: nadat je wàt aan je systeem wijzigde) of geleidelijkaan? (in het begin weinig, nadien gebeurde het meer en meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, adjo zei:

Als ik een van de pictogrammen op mijn bureaublad of taakbalk aanklik wordt het programma of inhoud van een map heel even getoond maar verdwijnt daarop weer snel.

Om welke snelkoppelingen gaat het zoal, geef eens een paar voorbeelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie racties.

Ik heb mijn PC gescant net malware fighter en bitdefender en die gavem aan dat mijn pc schoon was.

Illegale programma's heb ik niet.

De pictogrammen die problemen geven zijn mappen op mijn bureaublad zoals een map met foto's en een map pen met gegevens.

Ook het pictogram Windpws C:/ geeft hetzelfde probleem. Pictogrammen van programme's z.a. Acrobat etc geven geen problemen.

Goole kan ik alleen starten als administrator.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/11/2019 om 11:13, adjo zei:

De pictogrammen die problemen geven zijn mappen op mijn bureaublad zoals een map met foto's en een map pen met gegevens.

Ook het pictogram Windpws C:/ geeft hetzelfde probleem.

De koppelingen van die snelkoppelingen naar die locaties in je verkenner kloppen wellicht niet meer.

 

Op 10/11/2019 om 11:13, adjo zei:

Goole kan ik alleen starten als administrator.

Je bedoelt hier de browser Google Chrome mee denk ik.

Zijn er meerdere beheerders waarvoor er rollen ingesteld zijn.

Zegt u dit iets? https://support.google.com/chrome/a/answer/2984343?hl=nl

aangepast door droske
typefoutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, adjo zei:

De pictogrammen die problemen geven zijn mappen op mijn bureaublad zoals een map met foto's en een map pen met gegevens.

al geprobeerd door die te verwijderen en er nieuwe aan te maken ? (vanuit verkenner en ze naar je bureaublad slepen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net het volgende ontdekt; Ik rechtsklik met de muis op bureaublad pictogram (C) en kies voor map locatie openen.

Nu zijn alle mappen op het bureaublad te openen.

Voor mij neit te begrijpen voor de kenner hopelijk een aanwijzing om mij te helpen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens een nieuwe gebruikersaccount aan. Kies voor een Lokaal account en niet voor een Microsoft account.

 

Het aanmaken van een account voor een “andere gebruiker” als lokaal account:

Kies de optie “Ik beschik niet over de aanmeldingsgegevens van deze persoon

899183796_NieuweMicrosoftgebruikersaccount000.JPG.73f04150a4e785c56f065cd8810a5df3.JPG

Kik op “Gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen”.

1283963366_NieuweMicrosoftgebruikersaccount001.JPG.75b1fc2a740057b2efbeaa18c0b3925e.JPG

 

Voer achtereenvolgens een naam (1) in voor deze gebruikersaccount, een wachtwoord (2) en nogmaals datzelfde wachtwoord (3) ter bevestiging. Klik op “Volgende” (4).

 

1026802965_NieuweMicrosoftgebruikersaccount002.JPG.ca57d05de93cf22cdc29e24799d3ab87.JPG

 

De account is nu aangemaakt.

Ga, ter controle, eens via START naar Instellingen > accounts > Gezin en andere gebruikers. Zie bij “Andere gebruikers”.

 

Als alles goed is gegaan dan kun je vaststellen dat je Lokaal account “Cursist Windows 10” is aangemaakt. Zie volgende afbeelding.

408908350_NieuweMicrosoftgebruikersaccount003.JPG.6b77d3f4442f173f1e4f408fe7ffaac1.JPG

 

Een nieuw aangemaakte account is steeds een Standaard account. Dat is hier niet anders. 

 

U kunt de rechten van bestaande accounts aanpassen, standaard heeft een nieuwe account de rechten van standaard gebruiker, maar u kunt deze de rechten van administrator geven.

 

Start– Instellingen – Accounts – Familie en andere gebruikers.

Klik op de account waarvan u het type wil wijzigen (1) en vervolgens op “Accounttype wijzigen” (2).

103007091_VanlokaalnaarAdministrator.jpg.1158a0da9e848abe68e475a6c7a09306.jpg

 

 

Klik op het V-icoontje en selecteer Administrator (1).

Klik op OK (2).

1381042998_VanlokaalnaarAdministrator2.jpg.c0981bd42075949d4a1c1b1a3ddc1c55.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.