Ga naar inhoud

bureaublad pictogrammen openen niet


adjo

Aanbevolen berichten

'k zit te denken aan een brakke verkenner.

 

even testen:

  1.  in taakbeheer (tabblad Processen): helemaal onderaan (scrollen!) vind je Windows verkenner
  2. klik er rechts op en kies voor Opnieuw starten - controle: openen de pictogrammen nu wel?
  3. als dat niets oplevert: opnieuw er rechts op klikken en kiezen voor Beëindigen (je bureaublad kan nu verdwijnen, je taakbalk verdwijnt,... - geen probleem)
  4. Klik dan bovenaan op Bestand (boven de tabbladen) en kies voor nieuwe taak uitvoeren. Vul dan in  explorer en enter - je verkenner wordt opnieuw opgestart. Doen de pictogrammen het nu ?

'k ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur terug, adjo zei:

Helaas resultaat heeft het niet mappen zijn nog steeds niet te openen

Hebt u zich wel bij die nieuwe account aangemeld? Die account moet ook een Administrator account zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, adjo zei:

mocht het probleem weer optreden dan laat ik van me horen.

het zou me niet verwonderen dat het terugkomt (na een nieuwe opstart)

Maar... vanaf morgen zou de nieuwe windows upgrade (de 1909) uitgerold worden en misschien (herhaal: misschien) zou die je probleem wel eens definitief kunnen oplossen?

Hoe dan ook: je hebt nu tenminste een workaround als het zich nog voor doet.

Moest het nog terugkomen, vertel het even, mogelijk heb ik nog een ander middeltje dat werkt...

(en graag met je meegedacht!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

niets heeft geholpen en ten einde raad heb ik mijn PC met behoud van bestanden opnieuw opgestart.

Resultaat alles werkte perfect tot op zeker moment, ik was bezig met bestanden verplaatsen, verkenner en ook andere mappen waren niet meer te openen. Als je op een pictogram bijvoorbeeld verkenner, mijn PC, correspondentie enz klik opent de map en verdwijnt weer.

Windows help geeft wat oplossingen echter geen een  helpt.

Ook de door jullie gegeven oplossingen helpen niet.

Malwarebyte geeft geen malware aan.

Wie helpt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het een probleem dat je de problemen heel verwarrende beschrijft. Ik raak er niet voldoende duidelijk uit wijs om je GERICHT te kunnen adviseren.

Ook is je beperkte kennis van Windows 10, zeker voor jezelf, een groot probleem.

 

Eerder heb je, op mijn advies, een nieuwe gebruikersaccount aangemaakt. Tenminste dat zeg je toch. Ook zeg je dat u zich op je pc al met die account hebt aangemeld en dat de verkenner toen nog niet in orde was. Eerlijk gezegd, dat geloof ik nauwelijks. Bij een nieuwe gebruikersaccount staan alle instellingen voor die account terug standaard. Natuurlijk NIET voor die account waar je problemen mee hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.