Ga naar inhoud

Installatie nieuwe printer lukt niet - Canon MG3650S


djiemmie

Aanbevolen berichten

Hallo,

We hebben een nieuwe printer gekocht, een Canon Pixma MG 3650 S. Vandaag 3 uren geprobeerd om dat ding te installeren, helaas, we blijven steken bij stap 3 :(

We willen installeren mét usb kabel, dus niet draadloos. Volgens de korte handleiding die erbij zat, "is dit de gemakkelijkste manier". Niet dus.

In het installatiemenu geraken we tot stap 3, de printer wordt gedetecteerd, de installatie wordt verwerkt, en vervolgens... "De printer is niet gedetecteerd. Controleer de verbinding"... Grrrr

Bij het Word bestand in dit bericht zie je knipsels van de verschillende schermen waarin dit alles gemeld wordt. De laatste 2 schermen wisselen af, waarbij oplicht waar de USB kabel in moet bij de printer en waar we hem moeten aanzetten. Dat is alletwee in orde.

We hebben reeds 2 verschillende USB kabels geprobeerd, die bij andere verbonden apparaten wél werken, dus daar kan het niet aan liggen....

Kan iemand ons helpen? Duizendmaal dank!

stap 3 - installatie printer.docx

aangepast door djiemmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou dit nog in het bericht opnemen, maar blijkbaar was de tijd verstreken om dat te doen. Bij deze de stappen van de meldingen die we krijgen:

In het installatiemenu geraken we tot stap 3, en dan krijgen we deze meldingen:

  1. "De printer is gedetecteerd, wacht tot de installatie is voltooid"
  2. "De installatie wordt verwerkt... Nog een ogenblik geduld aub"
  3.  en vervolgens... "De printer is niet gedetecteerd. Controleer de verbinding"... Als ik tijdens deze laatste melding de printer uitzet, de usb kabel verwijder en opnieuw er in steek en de printer weer aan zet, begint het weer opnieuw: "De printer is gedetecteerd, etc."
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je de installatie aanvat mag de printer nog niet met de computer verbonden zijn. Je doet dat best pas wanneer daar tijdens de installatie om gevraagd wordt.

 

Wat nu te doen?

 

  1. Zet de printer uit (powerknop).
  2. Koppel de usb kabel van de pc af .
  3. Herstart de computer.
  4. Download de installatiesoftware HIER (<< klik) door op die webpagina bij "Aanbevolen voor u" op de blauwe knop Downloaden te klikken. Je zult dan de gebruiksvoorwaarden nog moeten accepteren om het downloaden te starten.
  5. Het installatiebestand komt in de map "Downloads" terecht. Klik er met de rechter muisknop op en kies "Als administrator uitvoeren" en bevestig met "Ja".
  6. Volg nu de instructies van de installatie-wizard op je computer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer even mee te denken, djemmie...

 

Sommige printers weigeren dienst als je ze aansluit op een moderne USB 3.0 poort op je pc of laptop. USB 3.0 hoort backwards compatible te zijn met USB 2.0, maar soms is dat helaas niet het geval.

Jullie Canon printer moet bij voorkeur aangesloten worden op een USB 2.0 poort.

Meestal hebben USB 3.0 poorten blauw plastic aan de binnenkant, waaraan je ze kunt herkennen, maar dat is dus niet altijd zo. Een ander kenmerk van USB 3.0 poorten is dat er SS (van Super Speed) bij staat. Zo'n USB 3.0 poort moet je dus niet gebruiken.

Ook de printerkabel moet een USB 2.0 kabel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dit alles, is het zeer waarschijnlijk dat je registervermeldingen hebt van die installatie - en diè zouden een correcte installatie (zie bericht Droske) wel eens in de weg kunnen zitten.

Wat ik in dit geval zou proberen: een herstelpunt terugzetten van vòòr de eerste (niet gelukte) installatie en dan (rekening houdend met wat Porrelaar zegt) een nieuwe installatie uitvoeren zoals Droske beschreven heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad een blauwe usb poort gebruikt. Intussen heb ik ook eens contact opgenomen met Canon zelf, zij stellen hetzelfde voor: installatie proberen via een zwarte usb poort, én het anti-virus programma tijdelijk uitzetten.

Ik heb Avast tijdelijk uitgezet, en alle stappen zoals hierboven opnieuw doorlopen - én de zwarte usb poort gebruikt. Ook gebruik ik een usb 2.0 kabel waarvan ik weet dat hij werkt bij andere apparaten. Ik veronderstel dat een 3.0 kabel ook blauw plastic heeft of de SS vermelding heeft?

Alles verloopt normaal, tot ik bij stap 3 een melding krijg die ik nog niet eerder had (zie hieronder).

Misschien moet ik toch het voorstel van Passer volgen, alleen: hoe doe je dat, een herstelpunt terugzetten? Ik heb geen idee...

 

image.png.891de5877141db3155ddbf4a12df8810.png

aangepast door djiemmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Passer, gelukt!

  1. ik heb een herstelpunt aangemaakt op een datum voor de eerste installatiepoging
  2. de printer niet aangezet en niet aangesloten op de laptop
  3. mijn antivirusprogramma tijdelijk afgezet (cfr de aanbeveling van de Canon helpdesk zelf)
  4. het installatieprogramma opnieuw laten lopen
  5. de laptop pas aangesloten (op een zwarte USB poort!) en aangezet wanneer daarom gevraagd wordt in het installatieprogramma

Printen en scannen lukt nu prima. Ik zal op de mail die ik ontving van de Canon helpdesk antwoorden met een link naar deze topic ;)

 

Bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.