Ga naar inhoud

Poorten worden geblokkeerd


Bython

Aanbevolen berichten

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Via verkenner en dan netwerk zie ik mijn NAS. De optie pc zichtbaar maken in het netwerk staat aan.

 

Ik heb zonet een raspberry pi geconfigureerd als server met een webinterface op poort 9999, en dat lukt ook niet. Op een ander toestel (ook de geresette surface) lukt dat meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, stegisoft zei:

Webserver is normaal 80 of 8080

9999 wordt bijvoorbeeld door eManager gebruikt.

 

Klik eens in de verkenner / netwerk op de NAS icoontje en dan zou je meteen naar de NAS moeten kunnen.

Je had toch de NAS een vaste IP adres gegeven in dezelfde range?

 

 

 

Ik kan mijn shares zien van de NAS, uiteraard heeft de NAS een vast IP adres in dezelfde range, namelijk: 192.168.2.1/24

Via Verkenner / Netwerk zie ik de NAS, als ik daarop dubbelklik kom ik opnieuw bij de foutmelding uit (zie afbeeldingen hieronder).

 

Ik heb gewoon een willekeurige poort gekozen, maakt op zich niet veel uit, mijn bedoeling was voornamelijk dat de focus al heel de tijd enkel op de NAS is. Maar dat ik dit op deze pc met elk toestel voorheb, ook nieuwe toestellen.

 

Laat ons er dus gerust vanuit gaan in het verder troubleshooten dat het externe apparaat correct is ingesteld. Het probleem ligt aan iets op mijn vaste pc (en recent ook op de surface, die na een reset wel terug werkt)

2019-12-31 18_38_17-Window.png

2019-12-31 18_40_03-Window.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

quickconnect.to gaat inderdaad via hun beveiligde server maar uiteindelijk is het de gewone IPadres van uw netwerk:5001

Dan vind ik vreemd dat je niet via de gewone ip adres:5001 naar uw NAS kan met uw browser.

In mijn geval via quickconnect.to wordt het dan 192.168.0.125:5001

 

 

Schermafdruk van 2020-01-01 23-44-52.png

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.