Ga naar inhoud

Poorten worden geblokkeerd

Bython

Aanbevolen berichten

Kan geen verbinding maken

Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.2.1:5007.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
    Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.

Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web.

Bovenstaande foutmelding krijg ik in elke browser op mijn Windows 10 Pro 1909 Build 18363.535 PC als ik naar mijn NAS wil surfen, of een ander toestel dat een interface heeft (UniFi Cloud Key).

Op een ander toestel lukt dit wel meteen (niet netwerk gerelateerd), een ander gebruikersprofiel geeft dezelfde foutmelding.

Booten vanuit Live OS (Ubuntu) en hiernaar surfen werkt dan weer wel.

Wat ikzelf al geprobeerd heb:

- Antivirus uitschakelen en volledig verwijderen

- Windows firewall uitgeschakeld

- Netwerkprofiel = privé

- Vast IP adres ingesteld op PC

- DNS veranderd op PC

- Winsock reset

- VPN software verwijderd (via Google gevonden dat dit een mogelijke oorzaak was)

- Wireshark = hier zie ik geen logs, dus kunnen we met zekerheid stellen dat het probleem zich op de applicatie laag voordoet

- PortQuery log

=============================================

Starting portqry.exe -n 192.168.2.1 -e 5007 -p TCP ...

Querying target system called:

192.168.2.1

Attempting to resolve IP address to a name...

IP address resolved to NAS-THUIS

querying...

Error opening socket: 10013

A Winsock error has been encountered.
portqry.exe -n 192.168.2.1 -e 5007 -p TCP exits with return code 0x00000063.

- TCPView = geen processen dat dezelfde poort gebruiken

- Opstartprogramma's uitgeschakeld

- Autoruns (SysInternals) gebruikt om nog meer uit te schakelen

- Netwerkdrivers

- Windows updates

- In de logboeken van Windows is niets te vinden

Een herstelpunt is geen optie, ik weet niet exact wanneer dit zich heeft voorgedaan, en er zijn teveel aanpassingen gebeurt door mij die ik niet opnieuw wil uitvoeren.

Herinstallatie is echt een absolute 'last resort', dat kost mij teveel werk.

Hopelijk weet iemand mij verder te helpen?

Alvast bedankt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

192.168.2.1:5700 kan niet want dat is de router zelf.

Dat is een intern netwerk en in dat geval moet je de ip adres van de nas invullen 

Je kan wel publieke ip adres(klik) ingeven.

Dan moet publieke ipadres in uw browse geven zoals 85.120.0.30:5700

In de router moet je poort 5700 tcp/udp als actief zetten naar IP adres van NAS

Bijvoorbeeld: 5700 5700 192.168.2.100 en actief zetten.

Maak je geen fout:

192.168.2.*** moet dat niet 192.168.1.*** of 192.168.0.*** zijn

*** getal tussen 2 en 245

Nota: als je ook nog een tweede router hebt kan het zijn dat je eerst poort 5700 moet doorsturen naar de tweede router en vanaf daar nog eens poort doorsturen naar ip adres van nas

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft

Verwar mij niet met een simpele thuisgebruiker.

Ik ben een network & system engineer, dus mijn netwerk zit wel iets beter in elkaar dan een huis en tuin netwerkje ;)

Gateway is 192.168.2.254 <= met de simpele reden dat zoiets best practice is, DHCP begint steeds vooraan uit te delen (als dit niet aangepast is), en het is ook overzichtelijker in een /24 subnet vind ik persoonlijk.

Mijn netwerk heeft ook meerdere VLAN's.

Verder zet ik bewust mijn NAS niet open naar de buitenwereld. Ik zou gewoon terug graag dit werkend krijgen op mijn PC omdat ik via de Synology Video Station , films e.d. kan zien vanuit mijn browser.

Het is ook niet enkel de NAS waar dit zich bij voordoet, mijn UniFi cloud key kan ik lokaal ook niet bereiken vanaf mijn PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net mijn UniFi Security Gateway 3P herstart (was toch al 130 dagen aan het draaien), en alle andere netwerkapparatuur. Geen resultaat.

Het netwerk kunnen we volledig uitsluiten daar een ander toestel wel via het IP adres en de poort erop geraakt.

We moeten echt op de PC verder zien, echter weet ik niet wat ik nog kan proberen op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan nu eerst kijken of een andere oorzaak is:

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
  9. Doe mee met de PC Helpforum Prijsvraag en win een leuke prijs !

Stap 1.

Download 5ad1ee59ba80d-CKScanner_MAINICON.pngCKScanner by askey127 naar het bureaublad.

• Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 2.

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

fixlist.txt

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.