Ga naar inhoud

Kan ik mijn Windows 7 nog upgraden naar Windows 10


terrin

Aanbevolen berichten

Ik heb hier nog een laptop waarop windows 7 op staat.

En omdat die binnenkort geen ondersteuning meer krijgt, zou ik die willen Upgrade naar windows 10,

zodat mijn kleinkinderen daar verder mee kunnen werken.

Zou dat ook lukken met deze  Media Creation Tool

Hier wat info van deze laptop, weet ook niet dat deze compatibel is voor windows 10.

image.png.5cbafe61877f942f18c4f89c52215ba7.png

 

Alvast weeral bedankt !!!!

aangepast door droske
Afgeslitst van ander topic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik zeer recent ook nog ervaren. Ik denk trouwens dat we er vanuit mogen gaan dat Microsoft die mogelijkheid bewust in stand houd zonder daar ruchtbaarheid aan te geven. Enerzijds zullen ze de computerfabrikanten niet graag publiekelijk voor het hoofd willen stoten omdat dit hun verkoop kan temperen en anderzijds willen ze "hun eigen klanten" in eigen huis houden want Linux is een prima alternatief. Ook vergaren ze bij ruime (standaard) privacy instellingen zeer waardevolle info over het computergebruik van Windows 10 gebruikers en dat is voor Microsoft van levensbelang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik heb hem intussen toch maar stop gezet, want hij had  na 3h met zijn update nog altijd maar 60%..

Het is wel zo, ik heb deze laptop eens terug moeten doen naar de winkel waar ik die  gekocht had,

omdat ik in die tijd  upgrade gedaan had naar windows 10 toen het nog gratis was.

Ik weet niet meer voor welk probleem het was ! (waarschijnlijk niet goed werken of zo van windows 10 ) ?

En in die winkel hebben ze het dan terug gezet naar windows 7.

Maar van toen af  heeft hij altijd last gehad als er  update's waren, dat duurde ook uren en geen vooruitgang meer

en dan  maar afsloot langs de op en aan knop.

Dus ik denk dat zoals je vraagt,  niet helemaal up-to-date is.

 

Zou dat de oorzaak van zijn, of is die laptop niet compatibel genoeg voor windows 10 ?

 

mvg 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, terrin zei:

Dus ik denk dat zoals je vraagt,  niet helemaal up-to-date is.

 

Zou dat de oorzaak van zijn, of is die laptop niet compatibel genoeg voor windows 10 ?

Ik denk wel dat die pc Windows 10 aan kan.

Het feit dat er onder Windows 7 al update problemen waren kan het upgraden wel in de weg staan.

 

Als je over een geldige licentie van die Windows 7 beschikt (wat ik vermoed) dan is een clean installatie van Windows 10 zeker te overwegen. Dat kan aan de hand van de licentie code die op de "klever" op je pc staat.

Natuurlijk moet je dan eerst wel alle data op een extern medium veilig stellen.

 

Als je gewonnen bent voor een clean installatie dan horen we het wel en geven we je de nodige info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.