Ga naar inhoud

Windows 10 in maart 2019 nog steeds gratis.


Calvus

Aanbevolen berichten

Windows 10 in 2019 nog gratis met Windows 7/8.1 licentie.

Op 29 juli 2016 is Microsoft officieel gestopt met het aanbieden van gratis upgrades van Windows 7 en 8.1 naar Windows 10.

Ook de sluiproute om nog een gratis Windows-10-versie te krijgen als je 'technologieën voor toegankelijkheid' gebruikt is sinds 16 januari 2018 definitief afgesloten.

Is Windows 10 nu dus echt niet meer gratis te krijgen en moet je betalen voor een licentie?

Toch niet, zo lijkt het.

Windows 10 lijkt in 2019 nog altijd gratis - als je een geldige Windows 7 of 8.1 licentie hebt.

 

Hier meer uitleg en hoe eventueel te handelen.

aangepast door droske
Titel aangepast. Topic verplaatst naar Handleidingen & Tips / Windows 10. Topic vastgeprikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel ter informatie: Methode B (Upgrade van Windows 7/8.1 naar Windows 10) heb ik op zondag 3 maart nog uitgevoerd op de desktop pc van mijn vriendin. Die pc draaide op Windows 7. Eind 2016 had ik al eens op die pc de gratis upgrade naar Windows 10 proberen uit te voeren, maar die lukte toen niet en die upgrade werd ongedaan gemaakt. De foutmeldingen die ik toen kreeg ben ik vergeten.

 

Twee weken geleden, op 3 maart 2019, dus weer geprobeerd en daarbij de methode B gebruikt die in het artikel op GratisSoftware wordt beschreven. De procedure verliep deze keer vlekkeloos en toen ik daarna rechtsklikte op Deze pc > Eigenschappen zag ik onderaan eerst heel eventjes staan: "Product-ID niet beschikbaar". Dan niet panikeren, maar heel eventjes wachten. Na een paar seconden werd die tekst vervangen door "Windows is geactiveerd".

Ik neem aan dat er in die paar seconden contact werd gemaakt met de servers van Microsoft, waarna de goedkeuring volgde en Windows 10 geactiveerd was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Calvus zei:

Windows 10 lijkt in 2019 nog altijd gratis - als je een geldige Windows 7 of 8.1 licentie hebt.

Die mogelijkheid is er altijd geweest en is er op dit ogenblik inderdaad nog steeds. Hierbij steun ik op mijn eigen ervaring.

 

2 uren geleden, porrelaar zei:

Enkel ter informatie: Methode B (Upgrade van Windows 7/8.1 naar Windows 10) heb ik op zondag 3 maart nog uitgevoerd op de desktop pc van mijn vriendin. Die pc draaide op Windows 7. Eind 2016 had ik al eens op die pc de gratis upgrade naar Windows 10 proberen uit te voeren, maar die lukte toen niet en die upgrade werd ongedaan gemaakt. De foutmeldingen die ik toen kreeg ben ik vergeten.

Bij de lancering van de gratis upgrade naar Windows 10 waren er inderdaad al eens dergelijke problemen. Die waren te wijten aan de falende Windows 10 Upgrade Assistant.

 

2 uren geleden, porrelaar zei:

De procedure verliep deze keer vlekkeloos en toen ik daarna rechtsklikte op Deze pc > Eigenschappen zag ik onderaan eerst heel eventjes staan: "Product-ID niet beschikbaar". Dan niet panikeren, maar heel eventjes wachten. Na een paar seconden werd die tekst vervangen door "Windows is geactiveerd".

Ik neem aan dat er in die paar seconden contact werd gemaakt met de servers van Microsoft, waarna de goedkeuring volgde en Windows 10 geactiveerd was.

Klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast prikte dit topic vast
  • 4 maanden later...
  • 1 jaar later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.