Ga naar inhoud

Gevaarlijke mail


Aanbevolen berichten

Zoals ongeveer iedereen, krijg ik, bijna dagdagelijks, mail van allerlei (echt bestaande) firma's, met de melding dat er een pakje onderweg is, dat wel betaald is, maar waarvan het transport of de douanenrechten nog moeten betaald worden. Voeg die mails bij deze die mij een Iphone voor 3 euro geven, en de miljoenen die ik krijg als beste klant van Microsoft, worden dat snel 10 tot 20 mails per dag.

Nu ben ik enkele dagen bezig met al die mails door te sturen naar verdacht@safeonweb.be, en dat schijnt resultaat te hebben???

Dus ik hoop dat ik daar anderen mee kan helpen.

Doet mij denken aan de hier vaak vernoemde : oppassen met welke gratis software je download, maar hoe je daar de 'gevaarlijke' uit de gewone moet houden, is mij niet duidelijk.

In eerste instantie zou je kunnen zeggen: als Windows Defender het weigert, blijf er dan af. Maar ik heb al mijn WD moeten afsluiten om Windows updates te kunnen installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Theo2602 zei:

Doet mij denken aan de hier vaak vernoemde : oppassen met welke gratis software je download, maar hoe je daar de 'gevaarlijke' uit de gewone moet houden, is mij niet duidelijk.

In eerste instantie zou je kunnen zeggen: als Windows Defender het weigert, blijf er dan af. Maar ik heb al mijn WD moeten afsluiten om Windows updates te kunnen installeren.

Een virusscanner ziet niet altijd of een virus in een exe bestand zit en door zelf dan op Ja te klikken
van dat bestand of link geef je toestemming om door te gaan en dan kan het kwaad geschieden.
Dan waar haal je betrouwbaar software vandaan, van de site van de maker zelf of een betrouwde site die je dan even moet nakijken via Goole b.v.
Bepaalde sites plaatsen bij de download bestanden zo geheten Wrappers hier enig uitleg: https://www.redmijnbrowser.nl/adware-reclame/wat-is-adware/
Dus wil je iets downloaden vraag het hier of doe zelf onderzoek via Google, en kijk uit bij het installeren of je de vinkjes weg haalt voor mee liftend software.
Ook bestaat er software die je hierbij kunnen helpen o.a. : https://www.pc-helpforum.be/topic/54318-unchecky/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.