Ga naar inhoud

Geluid graag harder


bernard

Aanbevolen berichten

De laptop van mijn vrouw is niet de jongste , maar ik ga toch vragen . 

 

Het gaat om een HP  Notebook G6-2205SD-AMD C-A8 4500M

 

Het geluid volume van haar laptop is nogal zacht , en ik heb al gecheckt of het harder kan , bij de luidspreker onder in beeld , en ook in configuratiescherm bij geluid 

 

Maar ik zie geen andere mogelijkheid meer om het te veranderen .

 

Het gaat om het geluid uit de laptop zelf , als ik de koptelefoon aansluit is het wel goed 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik rechts klik op geluidsinstellingen , dan staat   :  Hoofdvolume op  100

Als ik de volume mixer kijk staan   : Apparaat en toepassingen op  38

Deze heb ik nu helemaal naar boven gedaan .

 

Kijk ik nu een filmpje , dan moet ik het geluid van het filmpje onder in de balk verder openen 

Maar dit is niet blijvend , want ieder ander filmpje moet ik dit weer bijstellen 

Als dit nu vastgezet kan worden ??? ..........

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk is er meer aan de hand want bij mij staat het Hoofdvolume maar op 51 en als ik bij Volumemixer aanpassingen doen, dan zijn ze blijvend.

Maar daar stopt mijn kennis...  :(

 

Je sprak van een oudere notebook.  Welke windows staat er op EN is die bijgewerkt met updates?

(want - al ben ik geen kenner op dit terrein - ik denk nu in de richting van de drivers van je geluid...)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, bernard zei:

Kijk ik nu een filmpje , dan moet ik het geluid van het filmpje onder in de balk verder openen 

Dit is normaal. Het hangt af van de manier waarop de website die je bekijkt de filmpjes online zet.

Als je met de volumemixer alles op 100 % ingesteld hebt, zal je met de standaard Windows-instellingen geen winst meer kunnen behalen.

Voor jouw type laptop zijn bij HP geen nieuwe drivers te vinden.

Je kan één van deze truukjes proberen, zonder waarborg op succes:

 

Klik in de volumemixer op het luidspreker-icoon (1)

In het nieuwe venster kies je het tabblad ‘Verbeteringen’ (2)

Zet een vinkje bij ‘Equalizer’ (3)

Bij ‘Instelling’ onderaan kies je <Door gebruiker gedefinieerd> en klik op de 3 puntjes (4)

In het volgende venster zet je alle blauwe balkjes helemaal naar boven (5)

Sla alle wijzigingen opAshampoo_Snap_2020_02_02_16h36m30s_002_.png.c57f9e09f2d996dc8155b477c18abdfc.png

Het geluid zou nu harder moeten zijn, maar de mogelijkheid bestaat dat er vervorming optreedt.

 

Nog een andere mogelijkheid:

 

In stap (3) zet je een vinkje bij ‘Equalisatie volume’ (een beetje naar beneden scrollen)

In veel gevallen zal ook dit het volume verhogen.

 

Je kan beide procedures ook combineren.

 

Als er op die manier geen geluidswinst kan behaald worden, vrees ik dat de hardware van de laptop tegen zijn limieten zit. De enige mogelijkheid lijkt me dan om externe pc-luidsprekers (met een ingebouwde versterker) aan te sluiten.

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt , voor deze duidelijke uitleg .

Het is natuurlijk voor ons ontzettend handig van die screens er bij om te zien wat we moeten doen .

Dit trucje ken ik niet , wel met m,n smartphone.

Maar wat betreft het geluid , ik heb dus alles uitgeprobeerd  ,en ik moet zeggen dat het nu eigenlijk weer zo is als dat het altijd was (in goede doen )

En mijn vrouw is er blij mee , zoals het nu weer is , dus wat wil je nog meer ??

Nogmaals bedankt voor jullie hulp , en sluit het maar af hoor .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.