Ga naar inhoud

Muis problemen Windows 10


Aanbevolen berichten

Heb je al geprobeerd om de usb poorten te resetten?

 

Koppel alle usb apparaten los behalve de muis.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, droske zei:

We beginnen met de muis:

  1. Geef eens het merk en type (model).
  2. Hoelang is die in gebruik? Aantal dagen en gemiddeld aantal uren per dag dat je die gebruikt hebt.

 

Gelieve nu alleen op deze twee vragen te antwoorden hé.

 

Omdat je hier niet wenst in mee te gaan en zelf wil bepalen hoe het probleem moet worden aangepakt, ga ik me hier verder onthouden.

Ik denk dat ik mijn tijd elders beter kan besteden door o.a. wat meer aandacht te schenken aan mijn vrouwke die herstellend is van een operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vandaag even de batterijen vervangen en ook doorgemeten.

Er zaten 2 kleine penlites in maar de spanning was al gedaalt tot 1 Volt ongeveer, de muis deet het er nog wel op maar dit blijkt wel de oorzaak te zijn.

Hoe het met de andere muis van de andere computer zit weet ik niet maar dat gaan we ook even testen.

Het lijkt nu een hele domme oorzaak te zijn maar zo dom is het niet.

In het verleden (met andere muizen) waren de batterijen ook wel eens op maar toen vielen ze gewoon uit !

Ze bleven het gewoon dus goed doen tot de batterij echt te leeg was.

Ik draaide de batterijen nog wel eens in de houder om ze beter contact te laten maken om het te verhelpen en dat hielp gewoon.

Maar de muis stoorde nooit op dat moment !

Nu dus wel en dat was eerder nooit.

Wel een belangrijke ontdekking dus, als de aanwijzer af en toe begint te stotteren of blijft hangen dan is de batterij op, maar de muis doet het dan voor de rest nog wel.

Nog even afwachten hoe het verder gaat maar dat lijkt het wel te zijn.

Als dit nou ligt aan de muis of aan windows 10 valt niet te zeggen, lijkt mij toch sterk dat deze muizen nou ineens zo anders zijn.

Hier gaat het een Ewent EW3236.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Heb je al geprobeerd om de usb poorten te resetten?

 

Koppel alle usb apparaten los behalve de muis.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Ja, had ik ook al gedaan.

Maar niet met alleen de muis aangesloten en de rest er af.

Hielp ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, droske zei:

Omdat je hier niet wenst in mee te gaan en zelf wil bepalen hoe het probleem moet worden aangepakt, ga ik me hier verder onthouden.

Ik denk dat ik mijn tijd elders beter kan besteden door o.a. wat meer aandacht te schenken aan mijn vrouwke die herstellend is van een operatie.

Zo ver was ik nog niet gekomen.

Ik kan ook niet overal en direct antwoord op geven.

Het betreft hier een Ewent EW 3236 van 5 maand oud.

Met de andere PC muis moet ik nog bezig.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Dub Oracle zei:
3 uren geleden, droske zei:

Omdat je hier niet wenst in mee te gaan en zelf wil bepalen hoe het probleem moet worden aangepakt, ga ik me hier verder onthouden.

Ik denk dat ik mijn tijd elders beter kan besteden door o.a. wat meer aandacht te schenken aan mijn vrouwke die herstellend is van een operatie.

Zo ver was ik nog niet gekomen.

Dat is dus zever hé manneke want je antwoordde wel al  op een tip van kweezie wabbit die er na mijn vraag kwam. Vandaar mijn logische conclusie.

 Je doet gewoon alleen maar waar jij zin in hebt. "Eigenwijsheid" noemt men dat en in dergelijke mensen steek ik mijn kostbare tijd niet.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/2/2020 om 14:50, droske zei:

Dat is dus zever hé manneke want je antwoordde wel al  op een tip van kweezie wabbit die er na mijn vraag kwam. Vandaar mijn logische conclusie.

 Je doet gewoon alleen maar waar jij zin in hebt. "Eigenwijsheid" noemt men dat en in dergelijke mensen steek ik mijn kostbare tijd niet.

Zoals ik al zei, ik kan niet overal gelijktijdig en ook nog in de goede volgorde op antwoorden.

Als ik u beledigd heb door op u later te antwoorden is dat jammerlijk.

Type nummer van de muis heb ik in de tussentijd wel doorgegeven.

 

Als je mensen af wil doen als zijnde eigenwijs als ze er ook verstand van hebben vind ik jammer.

Belangerijker is de conclusie van het gedrag van de muis als de batterijen leeg raken.

Wie weet als anderen daar ook wat aan hebben want eigenlijk heb ik al veel verhalen gelezen over dit soort storingen waar men dacht dat het de drivers waren ed.

Maar het is dus een halfgebakken funtionerende muis door een lege batterij, want vroeger viel het ding gewoon uit.

Belangrijk dus.

Aan de persoonlijke aantijgingen kan ik weinig waarde hechten, zegt meer over een ander dan over mij zoals gewoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Dub Oracle zei:

want vroeger viel het ding gewoon uit.

Mogelijk heeft het te maken met het type/soort batterijen?  (als ik het goed voorheb, vallen herlaadbare batterijen veel sneller naar ontladen dan de klassieke batterijen - deze laatsten gaan veel langzamer naar het ontladen toe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, The Dub Oracle zei:

Belangerijker is de conclusie van het gedrag van de muis als de batterijen leeg raken.

Wie weet als anderen daar ook wat aan hebben want eigenlijk heb ik al veel verhalen gelezen over dit soort storingen waar men dacht dat het de drivers waren ed.

Maar het is dus een halfgebakken funtionerende muis door een lege batterij, want vroeger viel het ding gewoon uit.

Anderen zullen zeker baat hebben bij deze bevindingen.

 

Daar de oorzaak (lege batterijen) van het rare gedrag van de muis werd gevonden en verholpen kunnen we het topic afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.