Ga naar inhoud

Muziek Labelen


Dagini

Aanbevolen berichten

Heb volgende vraag?

Op mijn pc staat heel wat muziek waarvan  ik geen naan en uitvoerder ken Heb vroege  een crash gehad en heb deze kunnen recupereren  maar daar staat enkel file nummer  maar verder niets

Dus bestaat er een mogelijkheid via een prog. of het internet om deze gegevens terug te vinden??

Ik hoop dat ik mij goed heb uitgedrukt en dat hier mij toch iemand kan raad geven??

toch bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan het programma MusicBrainz Picard je hierbij helpen.

Hier een beschrijving van dat programma: https://www.gratissoftware.nu/gratis-mp3-tag-editor-software.php

 

Als je in dat artikel meer naar beneden scrolt, zie je ook nog andere gelijksoortige programma's.

Let op: ik ken die programma's zelf niet, want ik luister niet naar muziek. Ik kan je er dus verder niet bij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je beter wat naar onder scrollt, naar MP3Tag  (let op: erboven staat ook nog een MPTagThat - die bedoel ik niet)

 

MP3Tag is een gratis en goed progje, 'k gebruik het af en toe ook - wordt nog af en toe geüpdate ook.

Nu, je ziet maar.  (wat in dit verband altijd nuttig is: de naam van een progje in de zoekfunctie van een browser  typen gevolgd door pros en cons.

Je krijgt dan reviews (beoordelingen) van mensen te zien die je vertellen wat zij de pros (voordelen) of cons (nadelen) ervan vinden. Zo heb je toch enig idee over de waarde van een progje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Dagini zei:

een aantal bestanden toegevoegd  maar Vind toch geen namen van nummers

ik vermoed dat je iets fout doet.

 

Bestand > map toevoegen  (je kiest hier de map met mp3-bestanden) >je klikt dan gewoon de map aan (het rechtervak is leeg!) en klikt op selecteren:

 

image.png.c553ab5d6bfcede6d46d32d0aeb9c8eb.png

 

dan krijg je zo'n scherm: image.thumb.png.46e0f33b6b3cafb78e53b93bb71a85a3.png

 

eerst zijn links alle vakken leeg, maar van zodra je rechts een song aanklikt, wordt links alles ingevuld.

dan kan je daar gaan wijzigen, aanvullen,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste van die programma's werken op basis van ID3-tags of bestandsnamen. Als in het muziekbestand enkele tags aanwezig zijn (vb. Uitvoerder, titel,...) , gaan ze die vergelijken met hun enorme database en daaruit de andere tags (vb. componist, album,...) aanvullen.

 

Als jouw muziekbestanden geen tags bevatten (of herkenbare bestandsnamen hebben), kunnen die programma's ook niets terugvinden.

 

Indien je beschikt over een smartphone, zou je je kunnen behelpen met Shazam (<klik!) .

 

Je moet dan wel elk muziekstukje afzonderlijk afspelen en door Shazam laten analyseren (op je smartphone). Shazam herkent heel wat muziek, maar je zal dan achteraf wel voor elk nummer afzonderlijk de gegevens moeten overbrengen naar je PC, en da's een heel werkje.


Mocht je dit willen doen, kan je de herkende muzieknummers een naam geven als uitvoerder - titel.mp3 . Als je die bestanden daarna laat analyseren door één van die programma's is de kans groot dat ook andere gegevens aangevuld worden (op basis van de bestandsnaam).

 

In het voorbeeld van Passer gaat het programma zich baseren op de bestandsnaam (Suzanne.mp3) en de locatie van het album (H:\...\Leonard Cohen). Daaruit vindt het dan de gegevens in het linker veld : Album, Tracknr, Genre,...

 

Jammer genoeg bestaat Shazam voor PC niet (meer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.