Ga naar inhoud

USB vraagjes


sjim

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Twee korte vraagjes. Weet iemand hoe je kunt zien of je USB stick 2.0 of 3.0 is? Het staat er niet op.

 

Daarnaast ben ik benieuwd wat het verschil is tussen een USB stick en een USB flash drive? Ik zie namelijk nu een advertentie bij de Aldi. De titel van de advertentie luidt "Philips USB 2.0 stick", maar op het bijbehorende plaatje staat "USB 2.0 Flash Drive".

 

Alvast bedankt!

 

groeten,

Sjim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje... Ik heb nu een USB 3.0 stick gekocht maar deze is opeens alleen nog maar zichtbaar als ik hem in de USB 2.0 ingang van mijn laptop doe, niet in mijn USB 3.0 ingang. De eerste paar keer was hij wel ook zichtbaar in mijn USB 3.0 ingang maar nu dus opeens niet meer. Iemand een idee? Bedankt maar weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je hem in een usb-2-poort steekt, hem er (zoals het hoort) uit haalt en dan in een 3-poort steekt: wordt hij dan nog niet gelezen?

(zelf heb ik ook zo'n stick met van die 'kuren' - nadat ik hem dan in een 2-poort steek wordt hij weer terug gelezen in een 3-poort - raar maar waar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK zojuist met de stick teruggegaan naar Office Centre, daar deed hij het wel gewoon in hun 3.0 poort. Toch een nieuwe meegekregen maar...precies hetzelfde probleem: stick wel te zien in mijn 2.0 poorten maar niet in 3.0 poorten. Er is dus blijkbaar opeens (want zaterdag werkte het nog wel) iets met mijn 3.0 poorten aan de hand. Een andere stick zie ik daar wel, maar dat is een 2.0 stick. 

 

Nog ter info: toen ik zaterdag de 3.0 stick kocht zag ik hem dus nog wel in de 3.0 poorten, maar daarna opeens niet meer. Ik heb de stick gebruikt in mijn smart TV (Sony met Android OS), kan dit er iets mee te maken hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan lijkt het toch dat je de 3-poorten even moet vernieuwen. dat gaat zo:

- koppel alle usb-apparaten in usb3-poortenaf
- ga (via zoekvenstertje) naa configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer
- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.
- selecteer de bovenste usb3 vermelding, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken
- werk zo alle usb3-vermeldingen af
- herstart de pc via afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten', waarna alle usb-poorten opnieuw in windows worden geïnstalleerd.
- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.
 

als je weer bent opgestart kijk dan nog eens in apparaatbeheer via rechtsklik naar de eigenschappen van je usbpoorten en haal vinkje weg bij 'windows mag dit apparaat uiztzetten om energie te besparen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, falstring zei:


- selecteer de bovenste usb3 vermelding, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken

De bovenste is 'Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft)' maar daar staat na rechts klik 'Apparaat verwijderen', bedoel je dat? Er staat dus niet 'installatie ongedaan maken'

 

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.