Ga naar inhoud

Veilige modus hulp gevraagd

clovis

Aanbevolen berichten

Beste Pc forum,

het is reeds een tijd geleden dat ik windows 10 zelf heb geïnstalleerd ipv windows 7,toch is alles niet correct verlopen denk ik...het lukt mij niet meer om in veilige modus te starten...als ik mijn pc opstart staan er 2 (!) windows 10 opties om op te starten namelijk het bovenste windows 10 volume 1 en eronder gewoon windows 10...na 3 seconden start windows 10 volume 1 op en dus is het..tja telaat om in veilige modus te opstarten..jammer dat ik niet kan een screenshot kan nemen om die 2 opstartopties te tonen. iemand die raad weet met mijn probleem? dank u bij voorbaat !!!! grts clovis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens mij had je per ongeluk 2 keer Windows 10 geïnstalleerd.

Typ in zoekopdracht sys en kies dan voor Systeemconfiguratie

Klik dan op tab boot en klik dan op ALT + PRT SCR (printscreen) en plak dat in uw tekenprogramma en opslaan als jpg en hier uploaden.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik typ sys...maar ECHT WAAR geen systeemconfiguratie te vinden !!!!

waar bevind zich de printscreentoets ( of PRT SCR) op het toetsenbord?

ik denk dat ik ook 2 versie's van windows 10 heb staan op mijn pc...want ik herinner mij bij het installleren van windows 10,dat sommige updates mij niet lukten om te installeren...ik heb het programma " updateassistent " gedownload en dacht dat ik met dit programma wel mijn updates WEL zouden geïnstalleerd zijn...maar na een tijd kreeg ik een melding van updateassistent dat alles in orde is en dat mijn windows 10 over de nieuwste versie beschikt.. hopelijk begrijpt u mij voldoende wat ik hier wil mee zeggen....grts clovis !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Jij hebt geen 10 meer dacht ik, maar het klopt wat Clovis zegt: 'systeemconfiguratie' is er niet meer, wellicht wel met een andere naam.

Kan je eens preciseren waarvan je graag een screenshotje wil zien?

ik veronderstel dat je hier iets van wil zien?        image.png.d8929c685d53ed5c014a8c041399becc.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, 'k ben mee:  Clovis: rechts klikken op je windowsknop, kiezen voor Windows Powershell (als admin)  of mogelijk staat bij jou Opdrachtprompt (als admin)

enteren

in het schermpje dat je dan krijgt typ je msconfig en je entert opnieuw  - dan krijg je het scherm hierboven. Plaats daar dus een plaatje van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/2/2020 om 22:07, stegisoft zei:

Typ in zoekopdracht sys en kies dan voor Systeemconfiguratie

Klik dan op tab boot

Dat werkt toch perfect!  Je hoeft er helemaal niet voor langs de powershell of opdrachtprompt te passeren.

Gewoon doen wat stegisoft gezegd heeft.

396353442_CCleanerBIS017.JPG.8132a9346d96b0149310fec18a7a384b.JPG

Dan kom je hier terecht:

2007525197_CCleanerBIS018.JPG.a654e26f93fb43252789652210ff025b.JPG

Daarna kom je hier terecht:

883202064_CCleanerBIS019.JPG.585a0611f9287906d977d081ddf4abdb.JPG

• Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.