Ga naar inhoud

Google drive


james48

Aanbevolen berichten

Beste medewerker, ik heb een vervelend probleem, ik dacht dat het handig zou zijn om Google Drive te installeren

zodat ik bijvoorbeeld een foto in de Drive kan plaatsen en daarna kan ik hem dan ook op de Laptop gebruiken.

Na het installeren ging hij ook Google Sync instellen.

Als ik nu Gmail inschakel krijg ik een melding dat Gmail vol zit. (zie bijlage)

Nu heb ik een systeem recovery gedaan en nu zie ik niets meer in de computer staan, maar wel als ik Gmail weer opstart.

Is er een mogelijkheid om Google Sync en Google Drive te verwijderen svp?

 

James48

Google Drive.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, james48 zei:

Nu heb ik een systeem recovery gedaan

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je een herstelpunt hebt teruggezet van een datum waarop Google Sync nog niet was ingesteld.

Ik ga er van uit dat Google Sync door het terugzetten van dat herstelpunt nu is uitgeschakeld op jouw pc, maar de gesynchroniseerde bestanden staan nog steeds in jouw Google Drive. Dat is normaal.

Nu de synchronisatie is uitgeschakeld, moet je naar jouw Google Drive gaan: https://drive.google.com/drive/my-drive

Met de toetsencombinatie Ctrl-A selecteer je in één keer alle bestanden in jouw Google Drive. Daarna klik je op het pictogram van de Prullenbak om al die bestanden in een keer te laten verwijderen:

image.png.00830ff2a83f477556a6d60269cea631.png

De map Google Drive verwijderen is onmogelijk. Die map is jou ter beschikking gesteld door Google. Je kunt wel de inhoud van de map Google Drive verwijderen. Daarmee win je 5,82 GB aan ruimte. En die gewonnen ruimte kun je weer gebruiken om nieuwe e-mails op te slaan.

Het valt me wel op dat jij erg veel ruimte in gebruik hebt voor je Gmail: maar liefst 9,17 GB. Hoeveel e-mails zijn dat wel niet? In mijn Gmail zitten 2350 e-mails, en die nemen samen slechts 0,33 GB in beslag. Misschien heb jij veel e-mails met grote bijlagen, zoals foto's?

 

Google stelt aan iedere gebruiker gratis 15 GB opslagruimte ter beschikking. Je kunt die opslagruimte gebruiken voor je mails (Gmail), je bestanden (Google Drive) en voor foto's (Google Foto's). Samen mogen die niet meer dan 15 GB in beslag nemen. Wil je meer ruimte, dan kun je ruimte bijkopen (abonnement).

Foto's en video's in Google Foto's tellen niet mee voor de in gebruik genomen opslagruimte, wanneer ze kleiner zijn dan 16 megapixel en 1080p HD.

 

Hier staat nog informatie over het stoppen van synchroniseren: https://support.google.com/drive/answer/2375081?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl

Maar dat heb je volgens mij al gedaan door een herstelpunt terug te zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de synchronisatie is uitgeschakeld, moet je naar jouw Google Drive gaan: https://drive.google.com/drive/my-drive

Met de toetsencombinatie Ctrl-A selecteer je in één keer alle bestanden in jouw Google Drive. Daarna klik je op het pictogram van de Prullenbak om al die bestanden in een keer te laten verwijderen:

 

Hartelijk bedankt Porrelaar.

Ik wist niet dat er zoveel files in Google Drive opgeslagen waren, ik heb de drive helemaal leeggemaakt, ik heb zelf ook Ashampoo Backup Pro 11

die periodiek een backup van de computer maakt.

 

De melding is nu verdwenen en morgen ga ik verder met het verwijderen van de inderdaad, héél veel oude Gmail berichten.

 

Met veel dank aan Porrelaar en PC-Helpforum

James48

 

 

Google Drive 7-2-2020.png

Google Drive Cleaned.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, porrelaar zei:

Waarom? Er staat geen persoonlijke informatie in. Jouw afbeeldingen zijn juist heel verhelderend. Ze geven aan waar het probleem zat. Dankzij die afbeeldingen kon ik jou helpen.

Postte iedereen maar zulke duidelijke afbeeldingen!

Ha Porrelaar, ik wil toch nog even het eindresultaat laten zien.

ik ben gisteravond en vandaag erg lang bezig geweest om in Google Drive files en in Gmail

Postte iedereen maar zulke duidelijke afbeeldingen!

Beste Porrelaar, toch nog even dit. Ik ben gisteravond en vandaag erg lang bezig geweest om in Google Drive alle files en in Gmail erg veel oude berichten op te ruimen, tenslotte heb in een goed resultaat bereikt. zie bijlage.

Veel dank allen.

Google Drive files en Gmail berichten opruiming.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.