Ga naar inhoud

Windows zoekbalk werkt niet meer


james48

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijd problemen met het niet werkende zoekvak in de Windows Explorer.

Na een paar keer gebruiken wordt het zoekvak geblokkeerd.

Ik heb een aantal oplossingen uitgeprobeerd via het internet, maar het lukt me niet

om het op te lossen, dus nu telkens een herstart maken. 😞

Ik hoop dat PC-Helpforum misschien een oplossing weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt volgens mij een Engelstalige Windows 10, dus moet je de volgende aanwijzingen zelf even naar het Engels vertalen. (Overigens wordt Windows File Explorer in het Nederlands gewoon de Verkenner genoemd...)

 

Klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging

Klik op Naar updates zoeken.

Er is momenteel een optionele update beschikbaar: KB4532695:

image.png.d61861813894599d4266288bf5b5f934.png

Optioneel betekent dat je die update niet hoeft te installeren. In jouw geval zou ik wél klikken op 'Nu downloaden en installeren', want die update zou jouw probleem wel eens op kunnen lossen.

Hier wordt die update beschreven door Microsoft: https://support.microsoft.com/en-us/help/4532695/windows-10-update-kb4532695

En daar staat onder andere:

  • Updates an issue that causes a grey box to appear when you search within Control Panel and File Explorer.
  • Updates an issue that prevents File Explorer's Search Bar from pasting clipboard content using the right mouse button (right-click). 
  • Updates an issue that prevents File Explorer's Search Bar from receiving user input.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er echter wel rekening mee dat die update je bootproblemen kan geven (herhaal: kan) :

 

"De fix ervan zou bootproblemen kunnen veroorzaken zegt Techradar:

quote:  Microsoft has recently released Windows 10 KB4532695, an update for Windows 10 that was supposed to fix problems with Windows 10’s search function, and after only a few days it emerged that rather than fixing problems, it had caused some serious issues, including boot failures.  "

 

@Porrelaar: die fix is echter bedoeld voor de search in het startmenu - of die ook werkt voor de search in Verkenner, dat weet ik niet zeker. (weet jij het misschien?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Passer zei:

of die ook werkt voor de search in Verkenner, dat weet ik niet zeker. (weet jij het misschien?)

Er staat in de beschrijving: "Updates an issue that causes a grey box to appear when you search within Control Panel and File Explorer."

File Explorer is de Verkenner.

 

Ik installeer zelf geen optionele updates. Windows updates die niet op Patch Tuesday verschijnen, maar pas later in de maand, zijn beta updates. Ze zijn vaak nog maar matig getest en ze kunnen daarom op sommige computers voor problemen zorgen. Ze worden daarom dan ook "Optionele updates" genoemd. 'Optioneel' betekent: je hoeft deze updates niet te installeren. Installeer die optionele updates alleen, wanneer ze een probleem beloven op te lossen, dat jij nu hebt op je computer.

 

Ik wacht zelf altijd tot de tweede dinsdag van de maand (Patch Tuesday). In de cumulatieve update die dan verschijnt, is vaak ook de inhoud van de eerder verschenen optionele updates opgenomen, maar dan zijn ze al wat langer getest en hopelijk ook aangepast/verbeterd.

James48 zou kunnen wachten tot dinsdag 11 februari. Na 19:00 uur op Patch Tuesday zullen de updates beschikbaar komen voor iedereen in België en Nederland. Ik kijk zelf meestal pas een of 2 dagen later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel juist en ook belangrijk wat porrelaar zegt. Het is hier al meermaals gezegd door porrelaar en ook door mij dacht ik. Blijkbaar gaan de mensen daar steeds weer aan voorbij.

Kan men niet beter wat meer de topics op dit forum volgen dan het hele internet af te dweilen en van alles en nog wat te proberen wat overal verteld wordt en waar meer dan eens niets van klopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, porrelaar zei:

Installeer die optionele updates alleen, wanneer ze een probleem beloven op te lossen

Dat is het hem natuurlijk juist, zeker in dit geval.

Het is een afwegen van baten/kosten-saldo.

TS kan hem ook gewoon binnenhalen en bij problemen gewoon een herstelpunt/backup terugzetten - maar dat moet hijzelf natuurlijk gaan afwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, porrelaar zei:

Jij hebt volgens mij een Engelstalige Windows 10, dus moet je de volgende aanwijzingen zelf even naar het Engels vertalen. (Overigens wordt Windows File Explorer in het Nederlands gewoon de Verkenner genoemd...)

 

Klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging

Klik op Naar updates zoeken.

Er is momenteel een optionele update beschikbaar: KB4532695:

image.png.d61861813894599d4266288bf5b5f934.png

Optioneel betekent dat je die update niet hoeft te installeren. In jouw geval zou ik wél klikken op 'Nu downloaden en installeren', want die update zou jouw probleem wel eens op kunnen lossen.

Hier wordt die update beschreven door Microsoft: https://support.microsoft.com/en-us/help/4532695/windows-10-update-kb4532695

En daar staat onder andere:

  • Updates an issue that causes a grey box to appear when you search within Control Panel and File Explorer.
  • Updates an issue that prevents File Explorer's Search Bar from pasting clipboard content using the right mouse button (right-click). 
  • Updates an issue that prevents File Explorer's Search Bar from receiving user input.

Hallo Porrelaar, hartelijk bedankt.

 

Ik heb KB4532695 geïnstalleerd en voorlopig lijkt alles goed te werken,

Ik heb expres vele malen de Verkenner laten zoeken uitgezet en weer aan etc, ook met meerdere stations.

Tot nu toe nog geen zoekvak blokkering.

Voorlopig dank ik je ten zeerste en hopelijk blijft alles goed weken.

James48

 

 

Update Windows KB4532695.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.