Ga naar inhoud

Programma's starten op na opstarten windows 10


mercury2001

Aanbevolen berichten

Hallo, uiteindelijk, onder 'dwang' toch moeten overstappen naar windows 10, Edius opnieuw mogen aankopen .... Mijn vraag nu: Bij het opstarten van de pc wordt 'worden) telkenmale de vroegere gebruikte progs weergeven, vb  firefox, explorer... Deze progs zijn afgevinkt in de opstartprocedure, wat kan ik hieraan verhelpen? mvg, Alain

9-02-2020 12-58-44.jpg

aangepast door mercury2001
Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding die je plaatste is van CCleaner > Extra > Opstarten > tabblad Windows.

We zien 38 programma (of services) die tegelijk op kunnen starten met Windows.

Jij hebt echter 31 van de 38 programma's uitgeschakeld van opstarten. Dat betekent dat er nog slechts 7 programma's tegelijk opstarten met Windows. Onder Ingeschakeld staat dan Ja voor die programma's.

Daar lijkt me helemaal niets mis mee. Ziet er normaal uit.

 

18 minuten geleden, mercury2001 zei:

Bij het opstarten van de pc wordt 'worden) telkenmale de vroegere gebruikte progs weergeven, vb  firefox, explorer...

Bedoel je daarmee dat na opstarten van de pc Firefox en de Verkenner automatisch geopend worden? In dat geval had jij die programma's niet eerst afgesloten, voordat jij de computer uitzette. Dat doe ik zelf wel; ik sluit eerst netjes alle openstaande programma's af. Daarna pas sluit ik de computer af.

 

Dat nog openstaande programma's opnieuw geopend worden na herstarten kun je uitschakelen. Je kunt er dit artikel op nalezen: https://www.winhelponline.com/blog/stop-auto-reopen-programs-restart-windows-10/

Maar vooruit, ik zal het in het Nederlands uitleggen:

  • Klik op Start
  • Klik op Instellingen
  • Klik op Accounts
  • Klik op Aanmeldingsopties
  • Scrol in het rechter paneel omlaag naar Privacy
  • Zet het schuifje onder 'Na een update of herstart de configuratie van mijn apparaat automatisch voltooien en mijn apps opnieuw openen op basis van mijn aanmeldingsgegevens' op Uit.

image.png.6965772ade2aacd9503bd5d46be69c32.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, Alain.

In het Engelstalige artikel van Winhelponline (ik gaf je in mijn vorige reactie de link) wordt uitgelegd waarom Microsoft deze functie heeft toegevoegd aan Windows 10, met ingang van versie 1709 (najaar 2017). Sommige mensen vinden dit handig. Ze kunnen, nadat ze de pc weer aanzetten, gewoon verder gaan met de programma's waarmee ze bezig waren. Maar lang niet iedereen was er blij mee dat programma's die nog openstonden bij afsluiten van de pc, opnieuw geopend werden bij herstarten. Daarom heeft Microsoft een optie gegeven om het opnieuw openen van die programma's te verhinderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, porrelaar zei:

Jij hebt echter 31 van de 38 programma's uitgeschakeld van opstarten. Dat betekent dat er nog slechts 7 programma's tegelijk opstarten met Windows. Onder Ingeschakeld staat dan Ja voor die programma's.

en als je zeker bent (na een tijd) dat die voor jou niet meer moeten opstarten, klik je er gewoon (dacht  ik) rechts op en kiest voor verwijderen;

Zo kan je die lijst 'uitkuisen' en hou je alleen over wat je nog wil zien.

56 minuten geleden, porrelaar zei:

ik sluit eerst netjes alle openstaande programma's af. Daarna pas sluit ik de computer af.

da's ook de aangewezen weg - doe ik ook altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.