Ga naar inhoud

Audio via mobo: mono of stereo?


Passer

Aanbevolen berichten

Die aansluiting geeft stereogeluid, echter op twee voorwaarden:

1. Er moeten minimaal 2 speakers/boxen aan die aansluiting hangen

2. Het geluidsbestand dat je af wilt spelen moet in stereo (2 of meer kanalen) opgenomen zijn.
 

Verder heb ik absoluut geen verstand van geluid. Ik luister zeer zelden naar muziek op mijn pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal geeft die groene aansluiting een stereosignaal, indien de 2 luidsprekers aangesloten zijn met een stereo-stekker :

25-foot-3-5mm-male-to-male-shielded-stereo-audio-cable-8.png.jpg.b65e6fba00bd5bb39a80a652330d6ecd.jpg

 

Je kan dit eenvoudig controleren vanuit het ‘Configuratiescherm Geluid’.

Open de volumemixer (rechtsklik op het luidspreker-icoon in de taakbalk)

1 Dubbelklik op het Speaker-icoon

2 Kies tabblad geavanceerd

3 Klik op de knop ‘Testen’

Ashampoo_Snap_2020_02.21_13h43m30s_002_.png.6d7b5e1124a4defde8862c95829143c3.png

Als het goed is, hoor je eerst links, daarna rechts een testgeluidje.

 

Als dat niet zo is, moet je misschien de audio-drivers eens updaten. Voor jouw mobo vind je die op deze pagina : https://www.asus.com/be-nl/Motherboards/Z87K/HelpDesk_Download/

 

 

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hèhè.. was het weer zo simpel?  maar 'k heb dus stereo en dus kan ik de nodige kabel gaan kopen.

Achtergrond: 'k heb nog een gewone fm-tuner en dab+ komt er aan. Dus kan ik ofwel werken met een binnenhuisantenne ofwel een dab+-tuner kopen (min 200/300€)

ofwel mijn audiouitgang naar mijn versterker leiden.

Dit laatste deed ik ik gisteren al en het stond me aan ('k heb nu ook véél meer posten dan via de coax), maar 'k vroeg me af of ik wel stereo had.

en nu weet deze mus het!  Dank jullie allebei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil dus radio luisteren via je PC.

Dat kan uiteraard via de websites van de diverse radiostations.

 

Als je een keuze wil uit duizenden stations wereldwijd, kan ik deze site aanraden : http://vtuner.com/setupapp/guide/asp/BrowseStations/startpage.asp

(Een keuze maken wordt dan soms wel moeilijk, gezien de overvloed aan stations ;) )

Veel luisterplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.