Ga naar inhoud

kan pc moeilijk opstarten


reddevel

Aanbevolen berichten

Als ik de desktop wil opstarten moet ik wel een keer of 5 op de startknop drukken omdat hij bij de andere keren niet wil opstarten de pc is een Acer Aspier M7720 met Windows10 Home, ook moet ik telkens de klok van de pc terug goed zetten bij elke opstart. Nu weet ik dat de tijd nogal te maken heeft met de Bios batterij maar kan dit ook de oorzaak zijn van de slechte opstart van de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan ook nog wel eens duiden op een (bijna) defecte voeding.

trek de voedingskabel eens los, en druk dan een seconde of 10 op de aan/uitknop.

dan zou alles stroomloos moeten zijn (wat de voeding betreft) en start ie dan wel meteen op?

beste methode om snel duidelijkheid te krijgen: hang er even een andere voeding in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voedingskabel uitgetrokken en 10 seconde startknop in gedrukt maar bracht geen verbetering, wat mij wel opvalt is dat als ik dan uit eindelijk toch de opstart bip hoor valt de pc even terug (net of hij stil valt) alvorens dan toch op te starten. Wat de voeding betreft zou uitgetest moeten worden maar ik heb geen andere liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een andere voeding ingebouwd van 600 W vorige was 420 W, probleem is iets beter geen 5 maar een 2 tal keer startknop gebruiken alvorens hij opstart maar het probleem van bijna stilvallen alvorens hij opstart blijft aanwezig. Ook heb ik eens in de logboeken gekeken en een regelmatig terug kerende foutmelding is; "De Freemake Improver-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: 
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord." voor de rest niets bijzonder. Ook heb ik het probleem dat alle updates van Windows10 mislukken en ik dus met een oudere versie blijf zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, reddevel zei:

Ook heb ik het probleem dat alle updates van Windows10 mislukken en ik dus met een oudere versie blijf zitten.

Dit doet me al dadelijk denken aan: het zou best zijn een herinstallatie van windows (mèt behoud van eigen instellingen en programma's) te overwegen gezien dit wellicht 'de kortste pijn' zal zijn i.p.v. in verschillende richtingen naar oplossingen te zoeken.

 

Maar goed: eerst toch maar eens dit proberen:

 

Open je dosshell of powerschell als administrator (via Startknop) - vul in: DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (kan met copy/paste) en enter

Laat het proces uitbollen en doe dan hetzelfde met sfc /scannow

 

Vertel dan even na dit laatste wat gemeld wordt: er zijn geen fouten, er zijn fouten en die werden hersteld of er zijn fouten en die konden niet hersteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.