Ga naar inhoud

Windows 10 System32 SrtTrail.txt


Evelien84

Aanbevolen berichten

Hallo, hopelijk kan iemand van jullie me verder helpen... Ik krijg mijn laptop niet meer aan de praat... Het is een Asus laptop met windows 10 op. Eerst viel de laptop uit met de melding "C:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt"

 

De eerste keer kon ik nog kiezen voor systeemherstel en eerder gekozen herstelpunt aanduiden. Helaas werkte dit niet, erger nog. Nu kan ik nog minder...

 

Als ik de laptop opstart, komt eerst de melding "Automatisch herstel voorbereiden". Een paar minuutjes later gaat het dan over naar "Problemen vaststellen op de computer". Uren later krijg ik dan een volgend scherm (zie foto's) waarbij ik de melding krijg dat de pc niet hersteld kon worden met Automatisch herstellen. Ik kan dan kiezen tussen Afsluiten en Geavanceerde opties. Ik zou graag naar Geavanceerde opties gaan, maar als ik daar op klik, krijg ik gewoon een lichtblauw scherm zonder enige tekst of zo op. En dat scherm blijft dan ook zo heel de tijd staan.

 

Iemand die een oplossing weet? Is de harde schijf naar de knoppen? Of beschadigd maar eventueel nog te repareren? En vooral, kan ik nog aan de gegevens op de harde schijf? Om de x aantal maanden maak ik wel een back up maar dat is nu toch al 2 a 3 maanden geleden, dus zou fijn zijn als ik mijn bestanden nog zou kunnen recupereren.

 

De foto's met de verschillende schermen staan er ook bij.

IMG_20200302_203250.jpg

IMG_20200302_203403.jpg

IMG_20200302_203428.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste wat je kan doen is Windows 10 herstellen (klik) zonder verlies van bestanden.

 

Als je echt belangrijke data heb op de laptop dan is het beter om Linux iso bestand zoals Ubuntu of Linux Mint op usb-stick te branden met Rufus

Start de laptop en ga naar de bios met waarschijnlijk F2 en dan boot gedeelte usb-stick als eerste boot zetten.

Opslaan als F10 en dan Yes en dan Linux als live starten en dus niks installeren.

Dan kan je data veilig overzetten op eender welke media of netwerk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie!

 

Dus best de tweede stap eerst proberen dan. Ik klik gewoon door op de link en download daar het bestand. Dat zet ik op een usb stick en dan verander ik in de bios (ben ik inderdaad gisteren wel ingeraakt) de opstartvolgorde zodat usb eerst komt. En als de pc dan opnieuw opstart, zou dit vanaf het bestand op de usb stick moeten gebeuren? En hoe geraak ik dan concreet aan mijn bestanden? Wijst zich dit vanzelf uit? Ik ga het vanavond proberen, hopelijk met succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eerst usb-stick in computer en dan naar bios gaan en usb-stick als eerst boot zetten.

Als je dan zal Linux gewoon starten en je kies taal en toetsenbord en dan live kiezen zonder installeren.

Dan komt je in uw bureelblad zoals je bij Windows gewoon bent maar dan anders van uitzicht.

Dan kan je in verkenner naar uw map gaan waar data staat en dat kan je door kopiëren naar andere media overzetten.

Let op: altijd kopiëren en plakken, nooit knippen en plakken want het kan altijd mislukken en daarom dat je steeds moet kopiëren en plakken moet doen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, net even geprobeerd. Op de usb-stick staat nu toepassing rufus-3.9.exe . Als ik de usb in de laptop eerst steek en dan de laptop wil opstarten vanaf de usb stick, schakelt die terug over naar de normale opstartprocedure met opnieuw bovenstaande schermen. Moet ik eerst nog iets anders doen met dat exe bestand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compleet verkeerd gedaan.

Vroeger gebruikt is dvd om Windows of Linux te installeren.

Tegenwoordig is dat met usb-stick.

 

Rufus moet je op uw laptop of pc klikken.

Dan zie je zoals onderstaande afbeelding

Dan selecteren klikken en naar de download map gaan en iso bestand klikken zoals onderstaande afbeelding is ubuntu iso bestand is (Linux)

En dan starten klikken. en dan krijgt je bericht dat alles data van usb-stick verwijdert wordt en dan klik je op ja. 

Als alles goed gelukt is krijgt je een bericht zoals onderstaand klaar staat.

Is het rood dan is de iso bestand niet goed gedownload.

 

[rufus screenshot]

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels gelukt om het op usb te zetten en zo te openen op de pc, de laptop leek hersteld, want hij werkte weer, tot ik aan mijn backup wou beginnen... BSOD scherm en de computer viel uit... Nog verschillende keren geprobeerd, maar ik slaag er maar niet in om een back up te maken omdat de computer om de haverklap uitvalt met het blauwe scherm. Om moedeloos van te worden.

 

Ik heb via opdrachtprompt sfc /scannow gedaan maar deze geeft een foutmelding en ook DISM.exe/Online/Cleanup-image/Scanhealth lukt niet... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een hoop werk om zoiets te herstellen zonder garantie.

Het heeft te maken met Windows update probleem.

 

Je kan het volgende doen:

Alle data overzetten. Niet vergeten: mijn documenten, emails, mappen op bureelblad.

Als dat goed gaat dan zou ik Windows 10 volledig opnieuw installeren maar tijdens de installatie zou ik ook kiezen om partitie volledig te verwijderen en Windows zal dan nieuwe aanmaken.

Dat is volgens mij de beste manier om zeker virusvrij te werken.

 

Nota: niet Windows herstellen met behoud van data maar volledig nieuwe installatie.

 

Als je naar fabrieksinstellingen kan doen dan kan je dat ook. (Geen nieuwe recovery tenzij deze van hele tijd terug is)

Als je dan klaar ben zal iemand van hier nog eens voor zekerheid onderzoeken of je ondanks alles nog virus hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.