Ga naar inhoud

Ruis op microfoon, helemaal onverstaanbaar


Zwervende Eik

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enkele dagen ben ik onverstaanbaar als ik de microfoon gebruik in Messenger of Skype. De andere kant hoort sterke ruis en hoort mij totaal niet. Het ligt dus blijkbaar niet aan de app, want het werkt bij geen van beide meer. Nochtans heb ik niets aan de instellingen gewijzigd. Ik ben gaan kijken bij de Windowsinstellingen, maar zie daar niets bijzonders (ik ken er niet veel van, dat moet ik er wél bij zeggen). Ook de drivers zouden in orde moeten zijn, want ik heb een programma dat dagelijks nagaat of mijn laptop wel de meest recente drivers heeft.

Wie kan mij helpen met dit probleem? Graag uitleg in mensentaal, ik ben niet zo thuis in computerjargon, en ken er niet veel van.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem stelt zich dus bij de laptop ! ???

 

Valt het begin van het probleem samen met een Windows update?

Ga eens via START naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Geschiedenis van updates weergeven.

Toets de data van de updates eens met het moment waarop het probleem zich is gaan voordoen. Is er een verband mogelijk? Zo ja, om welke update zou het dan kunnen gaan? KB******x

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, eigenlijk... Er zijn blijkbaar updates geweest op 10, 11, 12, 13 en 16 maart... 't Is in elk geval van vóór 16 maart... Ik denk zelfs van vóór 13 maart, want de tijd gaat snel.

Tot nu toe heb ik Messenger, Skype en Zoom geprobeerd, en overal dezelfde ruis.

PrtScr.jpg

aangepast door Zwervende Eik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want ik gebruik Zoom en Messenger en Skype niet elke dag om te videochatten. De eerste keer dat het mij opviel was op 12 maart bij een online vergadering, en toen had ik wel zo'n gevoel van - tiens, dit is niet de eerste keer, denk ik... Maar wanneer dat dan was, dat weet ik echt niet meer (ik heb helaas een héééééél slecht geheugen, en ouder worden helpt daar ook niet veel aan...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de kabel die vanaf het moederbord naar de microfoon bovenaan je scherm gaat beschadigd ter hoogte van de doorvoer via de scharnieren van het deksel (scherm). Beweeg eens met het deksel tijdens het chatten en vraag je contact of ze een verschil waarnemen.

 

Hoe oud is je laptop?

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dan wel al rap zijn voor een kabelprobleem. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe vaak je met die klep beweegt.

22 uren geleden, Zwervende Eik zei:

Ook de drivers zouden in orde moeten zijn, want ik heb een programma dat dagelijks nagaat of mijn laptop wel de meest recente drivers heeft.

Gaat het om een programma van DELL zelf of een extern programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.