Ga naar inhoud

Mijn e-mail accounts zijn niet meer beveiligd.


Aanbevolen berichten

Bij de installatie van mijn nieuwe laptop heeft degene die me daarbij hielp geadviseerd om de Windows beveiliging te nemen i.p.v. Avast (Free) die ik op mijn oude had. Dat is op beide gebeurd en Avast is van mijn oude laptop verwijderd. Ik zie nu op beide laptops dat mijn e-mail accounts niet (meer) beveiligd zijn. Als senior heb ik weinig internet/computerervaring, maar zo te zien is de beveiliging van Windows o.k., wordt er geen actie vereist en is up to date. Wat moet ik doen om de beveiliging weer in te stellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De Mailschild die in avast zit, bezit Defender niet.

 

Defender is tegenwoordig een goede scanner voor thuis gebruik alleen er zitten geen extra functies in.

Lees het volgende eens rustig door.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4013263/windows-10-stay-protected-with-windows-security

 

Duis zou je zelf uit moeten kijken bij inkomende mail;s (dit moet toch altijd ook met avast)

1. Vertrouw je een mail niet dan weg verwijderen.

2. Klik niet zo maar op een link in een mail.

3. Download ook niet zomaar een bestand uit een mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik heb een Hotmail- en een Google account. Beide zijn nu onbeveiligd. Het slotje is verdwenen en daarvoor in de plaats is een waarschuwing gekomen dat de mail onbeveiligd is. Het tekentje daarbij is een O met een I of i in het midden.

Maar vreemd. Aanvankelijk werkte de Windows beveiliging goed. Het viel mij onlangs op dat de mails op de nieuwe laptop niet meer beveiligd waren. Toen ik dat zag, ben ik terug gegaan naar mijn oude, zeer trage laptop. Tot mijn verrassing bleken mijn mailaccounts ook daar niet beveiligd te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Als jij je veiliger voelt met avast die de Mailschild bezit waarom, zet je die er dan weer niet op.

Er zijn zoveel goede anti-virus programma's (waar avast bij behoord) en jij moet de gene nemen waar jij je het beste bij oelt.

Iedereen heeft wel een mening over een AV (daarom zijn er ook zoveel) maar jij moet je er goed bij voelen.

 

 

Dus ik zou zeggen zet avast er weer op

avast free. <-- klik erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Labyrint zei:

Bedankt Abbs, ik had ook al gedacht om Avast weer te downloaden als er geen makkelijk op te volgen advies zou komen om Windows het werk te laten doen. 

Een goede beslissing, en als er nog vragen zijn je weet ons nu te vinden :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.