Ga naar inhoud

Fout bij schone versie Windows 10


RonnyC

Aanbevolen berichten

Ik heb respect voor je voorzichtigheid maar de kans dat er bij een schone installatie iets fout gaat zal niet rap te wijten zijn aan een foute handeling van jezelf. Verkeerde privacy keuzes kun je nadien nog wijzigen hoor.

Ik raad je aan om de Internetverbinding vooraf te onderbreken en tijdens de installatie voor lokaal account te gaan (offline account). Geef die account jouw naam en nog GEEN wachtwoord. Dat doe je beter na de installatie als je dat zou wensen, dat is dan veel simpeler.

Opstarten na de nieuwe installatie zal ook geen probleem zijn. Het is een kwestie van niet te panikeren als je pc tijdens de installatie enkele malen vanzelf herstart om de installatie verder te zetten en je tussentijds even een zwart scherm ziet. Alles rustig zijn gaan laten gaan als de installatie bezig is, dat is de boodschap. Dus nogmaals, niet gaan panikeren en dan bv de computer af zetten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er absoluut zeker van dat u advies de juiste keuze is. 
Wij gaan dan ook de fout jou voorgestelde schone installatie toepassen. 
We gaan dit ook doen op een moment dat er voldoende tijd is. Dus zeker niet tussen de soep en de patatten door. 
We laten hier dan ook nog weten hoe één en ander is verlopen. 
Alleszins gaan we je nu reeds danken voor je zeer zeer zeer gewaardeerd deskundig advies. We zijn zeer tevreden. 
Bedankt, Droske!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Besten, zoals beloofd zouden we hier terugkomen om te vertellen hoe schone installatie is verlopen. Welnu, aanvankelijk is dit goed verlopen. Maar bij een tweede schone installatie liep het fout. We hebben opnieuw opgestart via usb stick en alles op HD verwijderd (zoals ook wordt getoond in filmpje) maar uiteindelijk werd gevraagd naar producktcode maar deze hebben we niet gezien het hier dus om een gratis versie gaat. Hoe lossen we dit op, want nu is natuurlijk alles van pc verdwenen?

Alvast bedankt om jullie gewaardeerd advies!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vreemd dat je een tweede clean installatie gaat uitvoeren hoewel de eerste goed gelukt is.

 

Echter, omdat Windows 10 eerder al op je pc gedraaid heeft (geactiveerd zijnde ), hoef je bij een nieuwe installatie geen productcode in te vullen. Je beschikt over een digitale licentie en hebt er geen code meer voor nodig. Die code wordt door Microsoft zelf bewaard en gecontroleerd dan wanneer nodig. In dat venster klik je dus gewoon op Overslaan en de installatie gaat verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor antwoord. Omdat we grondig op verkenning waren geweest in het besturingssysteem wenste we opnieuw te starten met een schone versie. Het systeem blijft echter naar een productcode vragen. We geraken niet verder. We kunnen kiezen tussen tussen een aantal versies van windows 10, en eens we daarop klikken blijft systeem naar produckcode vragen. We geraken niet verder. Voor deze installatie hebben we zoals ook aangegeven in filmpje de HD volledig leeggemaakt. Mogelijk stond daar profuckcode tussen??? 
Alvast bedankt voor alle relevant advies! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dezelfde versie van Windows 10 kiezen als die je daarvoor had. Had je eerst Windows 10 Home, dan moet je weer voor die Home versie kiezen.

Had je eerst Windows 10 Pro, dan moet je bij een schone installatie weer voor die Pro versie kiezen.

 

Wanneer gevraagd wordt naar de productcode, dan moet je (onderaan) klikken op "Ik heb geen productcode".

Wanneer Windows 10 volledig geïnstalleerd is en de computer verbinding heeft met internet, dan zal Windows 10 automatisch geactiveerd worden, omdat diezelfde versie van Windows 10 al eerder op je computer heeft gestaan. Jouw computer is dan al bekend bij Microsoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als verduidelijking voeg ik onderstaande afbeelding toe:

image.png.670515e0f1a2be78da404e0e4d7e36a3.png

Droske gaf je al een link naar een duidelijke handleiding. Bovenstaande afbeelding haalde ik uit dit artikel: https://www.cchaarlemmermeer.nl/zo-installeer-schone-versie-windows-10-creators-update-dvd-usb-stick/

Dat artikel gaat over het installeren van een wat oudere versie van Windows 10.

 

Tegenwoordig moet je in acht nemen wat droske eerder in dit topic schreef:

Opgelet, als je enkel een lokaal account (offline account) wenst in te stellen bij de installatie dan moet je de internetverbinding eerst verbreken alvorens de installatie te starten. Lees

HIER (<<klik) waarom en hoe dat je dan precies te werk moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom zeer erg bedankt voor het zeer gewaardeerd advies. Wij weten dit etnoloog te appreciëren. Welnu, we kiezen voor ‘dezelfde versie’ en we drukken op ‘ik heb geen producktcode’ en dan kunnen we kiezen welke versie en na welke versie komt opnieuw het scherm dat we produckcode moeten opgeven.

Zou het een probleem kunnen zijn dat we de HD volledig hebben schoongemaakt bij het herinstalleren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, RonnyC zei:

Zou het een probleem kunnen zijn dat we de HD volledig hebben schoongemaakt bij het herinstalleren? 

Nee, dat kan de oorzaak niet zijn, want dat doe ik zelf ook altijd bij een schone installatie. Wanneer de vraag komt waar ik Windows wil installeren, dan verwijder ik altijd eerst alle partities op de harde schijf; ook de kleine partities, zodat ik een aaneengesloten niet-toegewezen ruimte overhoudt. En daarop vindt dan de installatie plaats. Windows zal dan zelf de nodige partities aanmaken.

 

Misschien heeft droske nog een idee, waarom het bij jou anders loopt.

Maak anders foto's van de vensters die jij te zien krijgt en plaats die in een volgende reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.