Ga naar inhoud

CCLEANER


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachte,

 

Ik werk met "Windows 10".

 

Ik werkte vroeger met Google Chrome, doch ik moest telkens, bij iedere aanmelding mijn 

gebruikersnaam en wachtwoord ingeven, vervelend als je het mij vraagt.

Daarom gebruik ik nu gewoon "Gmail" en hoef mij zelfs niet meer aan te melden.

 

Doch, ik "vermoed", dat ik sindsdien, wanneer ik mijn CCleaner gebruik (en dit doe ik dagelijks),

bekom ik nu telkens, wanneer ik mijn register scan, volgende op te slaan bericht of melding na de scan:

 

Register.thumb.JPG.36f5f6b204ed6eaa843d0b8c35c6f944.JPG

 

Moet ik mij hier in ongerust maken ?

Of is daar iets aan te doen ?

 

Graag een seintje a.u.b.

Gegroet.

Roland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Rolle Gmail zei:

Moet ik mij hier in ongerust maken ?

Dat maakt deel uit van Avanquest Software zoals DEZE  bv. Dus software die je wellicht zelf hebt geïnstalleerd.

 

8 uren geleden, Rolle Gmail zei:

Ik werkte vroeger met Google Chrome, doch ik moest telkens, bij iedere aanmelding mijn 

gebruikersnaam en wachtwoord ingeven, vervelend als je het mij vraagt.

Daarom gebruik ik nu gewoon "Gmail" en hoef mij zelfs niet meer aan te melden.

Hier klopt iets niet. Google Chrome is de browser van Google en GMAIL is webmail dienst van Google.

Chrome kun je zoals elke browser gebruiken zonder je aan te moeten melden. Voor GMAIL licht dat wel anders. Het is logisch dat u zich daarbij moet aanmelden met je gebruikersnaam (gmail adres) en je wachtwoord zo niet zou je postbus niet beveiligd door iedereen toegankelijk zijn.

Wat ons niet duidelijk is dat is hoe je dan nu je gmail postbus gebruikt. Via je browser (bv Chrome) of via een gmail-account in een e-mail cliënt zoals bv MAIL van Windows 10, Office Outlook, Thunderbird, enz.

 

8 uren geleden, Rolle Gmail zei:

wanneer ik mijn CCleaner gebruik (en dit doe ik dagelijks),

Dat is heeeee...eel zwaar overdreven hoor. CCleaner heb je zelfs niet echt nodig om je pc in goede conditie te houden. Dat zijn valse beloften. En die 'slogan' van CCleaner na iedere cleaning van Uw pc voelt zich weer fris, is een leugen want er wordt bv helemaal niet naar malware gezocht!!!!! en ook niet naar fouten in je systeem of toepassingen.

Ten tijde van de oude Windows versies 95, 98 en XP had CCleaner enig nut maar zowel Windows als CCleaner zijn niet meer wat ze toen waren.

 

Als je CCleaner, voor het goede gevoel, dan toch nog wil blijven gebruiken, voer dan maximaal 1x per week een statuscontrole uit. Een register cleaning kan in het beste geval enig nut hebben als je software verwijderd hebt. Maar denk nu niet dat CCleaner alle restanten van verwijderde software opruimt want dat is absoluut niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste droske,

 

Bedankt voor uw nuttige respons.

Ik dacht dat CCleaner meer om het lijf had, doch blijkbaar meer bedrog dan hulpvaardig.

Dus gezaperiger omspringen met CCleaner is de boodschap.

 

Om mijn PC een beetje "up-to-date" te houden, stel ik voor regelmatig (1 X om de 14 dagen)

het "Optimaliseren en Defragmenteren" van Windows laten draaien, en 1 X maal om de maand

"Malewarebytes en Adwcleaner"  zijn werk te laten doen.

Zo niet, gelieve mij te verbeteren.

 

Ik verwijderde intussen "Avanquest Software" - hoe dit erop gekomen is weet ik niet, misschuen

met het downloaden van een programma.

 

Nog eens bedankt voor uw adviezen.

 

Gegroet.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AdwCleaner is niets om zo maar zonder reden en zonder begeleiding uit te voeren. Onze malwarefighters laten het enkel onder hun begeleiding toepassen dan wanneer dat nodig blijkt.

Je bent een beetje overdreven geobsedeerd door "Cleanen" in zijn algemeenheid. Een panische angst om besmet te geraken heeft zich van u meester gemaakt. Dat zou enkel te begrijpen zijn als we het over Corona zouden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rolle Gmail zei:

Om mijn PC een beetje "up-to-date" te houden, stel ik voor regelmatig (1 X om de 14 dagen)

het "Optimaliseren en Defragmenteren" van Windows laten draaien

Dat hoeft ook niet. Dat doet Windows al automatisch voor je: een keer in de week. En dat defragmenteren of optimaliseren gebeurt alleen wanneer de computer aan staat, maar jij er op dat moment een tijdje niets mee doet.

 

Je kunt het zo controleren:

Open de Verkenner.

Klik in de linker kolom op Deze pc

Klik in het rechter paneel met de rechter muisknop op de C schijf, en kies dan Eigenschappen.

Als het venster Eigenschappen van C geopend is, dan klik je op het tabblad Extra.

image.png.83898f550cd9c14f5e5380daa28e0641.png

Klik dan op Optimaliseren.

Je ziet dan zoiets:

image.png.0e4a99e8d36ba88b7fdb30cdd8b02e8f.png

Zoals je ziet is, Station C bij mij 2 dagen geleden geoptimaliseerd. Daar heb ik zelf geen opdracht voor gegeven. Dat gebeurt automatisch.

Wanneer je zou klikken op Instellingen wijzigen, dan kun je ervoor kiezen om het optimaliseren (van SSD's) en het defragmenteren (van gewone harde schijven) vaker (dagelijks) of juist minder vaak (maandelijks) te laten gebeuren:

image.png.3a3eba5f6acaf3e343a40c77231abab5.png

De standaardinstelling van 'wekelijks' is echter prima.

 

Tenslotte: wordt je pc sneller wanneer de gewone harde schijf regelmatig gedefragmenteerd wordt? In theorie wel, maar in de praktijk zul je niet of nauwelijks verschil merken. Het NTFS bestandssysteem dat tegenwoordig gebruikt wordt door Windows is niet zo gevoelig voor defragmentatie.

Wanneer helpt het wel? Nee, dat zeg ik fout. Ik moet zeggen: wanneer hielp het wel? Dat was in de tijd van Windows 95 en 98. Toen was het bestandssysteem van Windows niet NTFS, maar FAT32. FAT32 was zeer gevoelig voor defragmentatie. Ik heb het toen wel eens geklokt. De harde schijf van een pc die draaide op Windows 98, was lange tijd niet gedefragmenteerd. De opstarttijd was circa 5 minuten. Ja, dat was lang. Na defragmenteren van de harde schijf was de opstarttijd nog 'slechts' 1 minuut en 10 seconden. Dan praten we pas over tijdwinst bij het opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je de functie Stations optimaliseren van Windows 10 gebruikt, dan is het helemaal niet mogelijk om een SSD te defragmenteren. Een SSD zal herkend worden als SSD (kijk daarvoor onder Mediumtype) , en SSD's worden alleen getrimd, nooit gedefragmenteerd.

Optimaliseren van een SSD = trimmen (<-- Dit is een link)

Optimaliseren van een gewone harde schijf = defragmenteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, porrelaar zei:

Wanneer je de functie Stations optimaliseren van Windows 10 gebruikt, dan is het helemaal niet mogelijk om een SSD te defragmenteren. Een SSD zal herkend worden als SSD (kijk daarvoor onder Mediumtype) , en SSD's worden alleen getrimd, nooit gedefragmenteerd.

Dat had ik tot heden zo niet begrepen, maar bij nazicht blijkt dat te kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplande optimalisatie staat AAN. En optimalisatie voor SSD’s is Trim en Retrim. Nooit defragmentatie.

Kijk naar het geel gehiglighte gedeelte in een van de afbeeldingen die ik plaatste. Daarboven staat niet ‘Stations worden automatisch gedefragmenteerd’ , maar ‘Stations worden automatisch geoptimaliseerd’.

Wanneer je ervoor zou kiezen om handmatig de opdracht te geven tot het optimaliseren van een SSD, dan zul je merken dat zoiets slechts een paar seconden duurt.

Defragmenteren van een traditionele harde schijf duurt veel en veel langer. Ik heb wel eens zitten kijken onder Windows XP naar het proces van defragmenteren. Al die blokjes die verplaatst worden en daarna van kleur veranderen. Heel rustgevend. Heel zen. 😄

 

Update: terwijl ik aan het schrijven was, reageerde jij al. Het lijkt erop dat we het eens zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.