Ga naar inhoud

Thuisnetwerk


fatman

Aanbevolen berichten

Ik heb op mij tv een Mede8er Med600X-3D aangesloten, in Win 7 gaat alles perfect, maar in Win 10 krijg ik wel verbinding maar vraagt hij naar inlognaam en WW, hij vindt "Workgroup" en vraagt vervolgens Inlognaam en WW terwijl dit in Win 10 heb uitgeschakeld, zie bijlage, het wil mij niet lukken om de bestanden (film) te zien.

Ik heb een dual boot PC met Win 7 en Win 10, en wil 7 graag verwijderen.

Bij voorbaat dank, gr. Frits

netwerk.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, fatman zei:

Ik heb een dual boot PC met Win 7 en Win 10, en wil 7 graag verwijderen.

Om geen twee zaken gelijktijdig aan te pakken stel ik voor om dit als laatste te behandelen.

 

Betreft de netwerkverbinding tussen je Win10 pc en je smart tv.

4 uren geleden, fatman zei:

hij vindt "Workgroup" en vraagt vervolgens Inlognaam en WW terwijl dit in Win 10 heb uitgeschakeld,

En wat gebeurt er als je de gevraagde gegevens toch invult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, droske zei:

Om geen twee zaken gelijktijdig aan te pakken stel ik voor om dit als laatste te behandelen.

 

Betreft de netwerkverbinding tussen je Win10 pc en je smart tv.

En wat gebeurt er als je de gevraagde gegevens toch invult?

Hij geeft aan ongeldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Fatman,

 

Ik heb ook een Mede8er de XD3.

Eerst had ik ook problemen om vanuit win 10 mijn Mede8er te benaderen en vroeg ook wachtwoord.

 

Wat heb ik gedaan :

Met netwerk opnieuw ingesteld op workgroup maar normaal staat dit automatisch zo.

Wat je ook moet doen is het delen met wachtwoord uitschakelen  maar dit heb je al gedaan.

ook deze instellingen nazien mediastreaming inschakelen

Systeem opnieuw opstarten dan en dan via deze computer netwerkverbinding maken en dan zou het moeten lukken.

Indien het nog niet lukt geef maar een seintje.

 

 

 

2020-04-23 (2).png

2020-04-23 (3).png

2020-04-23 (4).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens alles gecheckt en bij mij stond "lokaal" netwerk dit heb ik veranderd in "alle netwerken" maar helaas zonder resultaat, ik zou ook niet weten welke inlognaam en WW ik moet invullen bij Mede8er XD3. , mijn PC start op zonder dit te vragen dit is middels "netplwiz" uitgeschakeld".

Als ik de inlognaam en ww invul wat ik gebruik zonder uitschakeling laat de Mede8er  dit ongeldig.

Op Win 7 heb alle gegevens gecontroleerd hen die zijn identiek aan de instellingen van Win 10 en bij Win 7 lukt het wel maar Win 10 nee hoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Broere69 zei:

Fatman,

- Probeer eens je netwerk opnieuw in te stellen.

- Wat je ook kan proberen is firmware-update?

- Hier kan je ook al eens zien: http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,596.0.html 

 

 

12 uren geleden, Broere69 zei:

Fatman,

- Probeer eens je netwerk opnieuw in te stellen.

- Wat je ook kan proberen is firmware-update?

- Hier kan je ook al eens zien: http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,596.0.html 

 

Alles wat je adviseerde heb ik geprobeerd en heb nu een externe USB SSD er aan gehangen, ik kan wel de SSD vanuit Win 10 vinden dat werk wel. ik kom niet van dat die WW en inlog af.

Ik heb dus 7 als dual boot opstaan en ga die SSD niet wissen want ik ben beslist geen liefhebber van Win 10, van alle versies van Windows vond 7 nog de beste en ik heb ze allemaal doorlopen vanaf Windows 3.0.

Bedankt voor je adviezen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 is niks anders dan Windows 7 op gebied van netwerk.

Windows 10 ziet anders uit maar ik zou niet weten welke verschil er is op gebied van netwerk.

Windows 7 is wel zeer onveilig.

Nota: in Windows 10 maak het compleet niet uit welke netwerkgroepnaam je instelt.

In Windows 7 maak dat wel uit.

 

Had je uw router stroomkabel uit de stopcontact gehaald en even gewacht en opnieuw in de stopcontact gestoken?

 

Ik zelf heb Linux en ik zie ook geen verschil met Windows 7 of 10 op gebied van netwerk.

 

Moet je een map in Windows 10 kunnen openen zonder wachtwoord?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.