Ga naar inhoud

Vraagje over 'stacking'


Aanbevolen berichten

Het betreft 'stacking'.

Ik heb zorgvuldig vele handleidingen doorgenomen omtrent het maken ervan. En dat lukt... maar niet altijd.

Zo heb ik er al gemaakt met 22 opnamen. Maar soms lukt het niet eens met 12 opnamen. Hier of daar op de foto, meestal aan de randen, is er een onscherp deeltje.

Ik ga minutieus te werk. Statief, uiteraard, draadontspanner, life view, en dan stapje voor stapje de scherpte veranderen van voor tot achter door aan de lens te draaien. Juist zoals het beschreven is. Soms lukt het... soms niet.

Ik zoek in de literatuur naar mogelijke fouten die ik doe. Zo heb ik al 'stackings' gezien van 140 opnames. Profs natuurlijk en dat moet bij mij ook niet. Maar ik zou toch graag de fout kennen.

Als er iemand zich geroepen voelt.

4680-4709, 1 lg - kopie kopiëren.jpg

aangepast door Passer
Vraag afgesplitst van een ander topic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 64anToon,

 

Stacking is heel leuk je moet telkens je scherpstelpunt wijzigen door je zoeker en daar alle foto's van nemen en die dan samenvoegen in PS of in LR.

Maar zoals u zegt 140 opnames is nog niet zo veel er zijn er die het met meer doen ik bv heb eens stacking gedaan voor sterrensporen en had 300 afbeelding. Maar er is daar ook hardware voor als je betere foto's wil maken voor macro. is ook te zien wat je wil bereiken.

Hieronder een voorbeeld dat je kan aankopen en hij doet het voor je :-)  maar is wel peperduur vind ik persoonlijk.

 

https://www.kamera-express.be/product/12285979/cognisys-stackshot-macro-rail-package-eu-

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.